| کد خبر: 238333 |

وزیر ارتباطات ؛

فیلترینگ در تمام دنیا وجود دارد

عیسی زارع‌ پور گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی در تمام دستگاه ها ایجاد می شود.

تین نیوز

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پنجره واحد خدمات الکترونیکی در تمام دستگاه ها ایجاد می شود افزود:  در قدم اول حداقل ۳۰ درصد خدمات در این پنجره واحد انجام می شود.

او ادامه داد: تا پایان سال با مشارکت همه دستگاه ها این پنجره ها در پنجره ملی خدمات ملی الکترونیک که در وزارت ارتباطات راه اندازی می شود تجمیع خواهند شد.  از نتایج راه اندازی این پنجره ها یکبار احراز  هویت، حذف امضاهای طلایی، از بین رفتن زمینه فساد، صرفه جویی در منابع و زمان است.

 

 افزایش ۲۰ ترابیتی به ظرفیت شبکه 

او افزود: با توسعه فیبر نوری دنبال افزایش سرعت ها هستیم.   راهبرد و سیاست های ما ایجاد شبکه پر سرعت و‌ امن است.   در توسعه اینترنت ثابت به شدت عقب افتاده ایم. در اینترنت ثابت رتبه ۱۴۲ را در بین ۱۸۰ کشور داریم.  در تمام دنیا دسترسی شبکه سیار نسبت به سیار بالاتر هستند.  در حال حاضر ۳۴ ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه داریم و قصد داریم ۲۰ ترابیت به آن اضافه کنیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: بدون اجازه کمیسیون تنظیم مقررات و‌ ستاد تنظیم بازار، کسی اجازه افزایش قیمت تعرفه های اینترنتی را ندارد. کیفیت اپراتورهای مختلف را به طور مستند اطلاع رسانی می‌کنیم تا مردم وضعیت آنها را بدانند. اعمال فیلترینگ و محدودیت در تمام دنیا وجود دارد و حتما برای سالم سازی فضای مجازی لازم است. 

او ادامه داد: طرح صیانت باید اتفاق بیفتد، چون فضای مجازی به محل زیست مردم تبدیل شده و اگر قاعده مند نباشد ما به عنوان حاکمیت نمی‌توانیم از حقوق مردم دفاع کنیم و لازمه آن شفاف سازی است. هر پلتفرم خارجی که قوانین و الزامات ما را بپذیرد امکان فعالیت در کشور ما را دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ما نمیخوایم کسی از حقوق ما در فضای مجازی صیانت کنه،ما سرعت بالای اینترنت را میخوایم