| کد خبر: 238325 |

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته پس از چند هفته کاهش دوباره روند افزایشی به خود گرفت اما جالب اینکه مردم این بار کمتر از هفته‌های گذشته به استان‌های شمالی کشور سفر کردند.

تین نیوز

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۵۷ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش دو درصدی و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش ۴۱ درصدی را تجربه کرده است.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

البته در همین ایام در سال گذشته ممنوعیت‌ تردد بین شهری در کشور اعمال شده بود و این اعداد و ارقام عجیب و غریب از افزایش سفرهای جاده‌ای نسبت به پارسال تا حدود زیادی به همین موضوع بر می‌گردد. اما اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان نیز نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون و ۳۸۵ هزار پلاک خودرو در هفته گذشته در جاده‌های کشور مشاهده شدند که ۷۸۰ هزار دستگاه بیشتر از هفته قبل از این گزارش بوده است.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

در این بین خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز سهمی بیش از ۲۵ درصد داشته و در صدر سفرهای جاده‌ای قرار گرفته‌اند و پس از آن، خودروهایی با پلاک‌های فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سفر را انجام دادند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ترتیب ۲۵ درصد، ۱۹ درصد و هشت درصد افزایش یافت و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کرمانشاه به ترتیب منفی ۹ درصد، منفی هفت درصد و منفی شش درصد افت داشته است.

هجوم دوباره مردم به جاده‌ها در هفته گذشته

این آمارها در حالی به ثبت رسید که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته در همه استان‌های کشور افزایش چشمگیری داشت. استان‌های مازندران، گیلان، قزوین و خراسان شمالی به ترتیب با ۸۵ درصد، ۸۳ درصد، ۷۸ درصد و ۷۷ درصد افزایش بیشترین جهش را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند. که البته یکی از دلایل اصلی این افزایش قابل توجه سفرها، وضع و اعمال ممنوعیت‌های تردد بین استانی در آذر ماه سال گذشته بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.