| کد خبر: 238323 |

◄ 50‌ کیلومتر بزرگراه به‌زودی در اردبیل افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان خبرداد و گفت: به زودی شاهد افتتاح ۵۰کیلومتر از این بزرگراه‌ها خواهیم بود.

تین نیوز

اردبیل - مهدی نیکنام| مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان خبرداد و گفت: به زودی شاهد افتتاح ۵۰کیلومتر از این بزرگراه ها خواهیم بود.

محبوب حیدری با اشاره به نیاز مبرم استان نسبت به توسعه بزرگراهی، به خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: مطابق برآورد صورت گرفته، تکمیل راه‌های اصلی استان اردبیل و تبدیل این جاده‌ها به بزرگراه نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: در‌ حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست ساخت است و این بزرگراه ها براساس بررسی‌های انجام شده در پرترددترین و پرتلفات‌ترین محورهای استان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در ۲۵ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد، تشریح کرد: نیاز به ساخت ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در شریان‌های اصلی استان، بسیار مبرم و حیاتی بود و با همتی که در ساخت این پروژه به خرج داده شده، به زودی شاهد افتتاح ۵۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها در نقاط حساس و پرتصادف استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: این بزرگراه‌ها شامل ۱۱ کیلومتر مسیر صحرا- رضی، ۵ کیلومتر ورودی شهر گرمی ، ۱۰ کیلومتر مسیر پارس آباد- مشگین‌شهر، ۱۲کیلومتر مسیر اردبیل- مشگین‌شهر و ۱۲ کیلومتر هم مربوط به مسیر اردبیل- سرچم است.

حیدری با اشاره به پروژه‌های فعال راه‌سازی استان اردبیل، عنوان کرد: این پروژه‌ها در محورهای اردبیل- آستارا، پارس‌آباد-مشگین‌شهر، مشگین‌شهر- اردبیل، مشگین‌شهر- اهر، اردبیل- سراب، اردبیل- سرچم و خلخال- کلور- درام در دست احداث است و در مجموع برای تکمیل این پروژه‌ها ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گفته وی براساس نیاز استان اردبیل به توسعه بزرگراهی، قرار است تا هر سال ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود که تحقق این موضوع منوط به تزریق به موقع اعتبارات است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی، تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در سطح استان اردبیل به حداقل برسد و شاهد جاده‌های ایمن و استاندارد در استان باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.