| کد خبر: 238318 |

توسعه حمل و نقل هوایی با ایجاد فرودگاه های کوچک

کارشناس صنایع هوایی و فضایی گفت: با حضور شرکت های خصوصی و ایجاد فرودگاه های کوچک می توان ناوگان حمل و نقل هوایی را توسعه داد.

تین نیوز

یک کارشناس صنایع هوایی و فضایی گفت: با حضور شرکت های خصوصی و ایجاد فرودگاه های کوچک می توان ناوگان حمل و نقل هوایی را توسعه داد.

به گزارش تین نیوز، رضا آخوندی کارشناس صنایع هوایی و فضایی در گفتگو با ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل گفت: یکی از راه های توسعه حمل ونقل هوایی ایجاد فرودگاه کوچک درشهرستان ها به شمار می رود. ما در شهرستان ها فرودگاه های کوچک نداریم و اگر فرودگاه های کوچک تاسیس شود،  هواپیماهای زیر۲۷۰۰کیلوگرم می توانند به حمل ونقل هوایی کشور کمک کنند.

کارشناس صنایع هوایی و فضایی با اشاره به اهمیت استفاده از شرکت‌ های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری فرودگاه ها می توانند کار کنند ؛ برای مثال ازشرکت های دانش بنیان می توان در طراحی فرودگاه شهرستان های کوچک بهره برد .

آخوندی نقش وزات راه و شهرسازی را در توسعه حمل و نقل هوایی بسیار مهم خواند و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نماینده وزارت راه شهرسازی است که کلیه نظارت ها بر روی هواپیماها و فرودگاه ها توسط این مجموعه انجام می شود که علاوه بر نقش نظارتی کلیه گواهینامه ها و دستورالعمل های تعمیراتی بوسیله این سازمان صادر می شود.

کارشناس صنایع هوایی و فضایی با استقبال از برپایی نمایشگاه در امور حمل و نقل عنوان کرد: برپایی نمایشگاه ها در توسعه حمل و نقل به شرطی می تواند موثر باشد که نمایشگاه تخصصی برگزار شود. تاکنون بیشتر نمایشگاه ها در حوزه حمل ونقل زمینی برپا شده است .

وی حضور شرکت های خصوصی را در توسعه حمل و نقل هوایی امری مسلم برشمرد و در پایان ابراز امیدواری کرد در حمل و نقل هوایی، فرودگاه های کوچک ایجاد شده و هواپیماهای مناسب هم تهیه شود .

گفتنی است نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ آذرماه تا ۳۰ به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.