| کد خبر: 238308 |

◄ بهره برداری از باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال سال آینده

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: بهره برداری از باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در سال آینده محقق می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: بهره برداری از باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در سال آینده محقق می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال افزود: برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از آزادراه تهران-شمال عملیات اجرایی اولویت بندی شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ باند غربی منطقه دو و تا پایان دولت سیزدهم باند برگشت به طول ۲۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب تا سال آینده از تهران تا پل زنگوله در استان مازندران بخش عمده از گلوگاه‌های ترافیکی مسیر رفع می‌شود.

وی با تاکید بر پیچیدگی‌های عملیات اجرایی در این منطقه ادادمه داد: این منطقه از آزادراه تهران-شمال که از دوراهی شهرستانک تا انتهای پل زنگوله امتداد می‌یابد ۲۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰ درصد مسیر از تونل تشکیل شده است که حفاری ۹۰ درصد از تونل‌ها به جز تونل البرز غربی به اتمام رسیده است.

قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال از شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر بوده که ۷۰ درصد مسیر، تونل و تحت عنوان تونل البرز در حال اجراست. هم‌اکنون حفاری ۹۰ درصد تونل‌های منطقه ۲ و ۳۰ درصد عملیات پل‌ها در این مسیر به اتمام رسیده است.

تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال براساس اولویت‌بندی در حال اجرا و اولویت نخست باند غربی مسیر به طول ۱۵ کیلومتر بوده و تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اولویت دوم باند شرقی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اولویت سوم این قطعه از آزادراه تهران_ شمال تونل شرقی است.

مطابق اعلام شرکت ساخت به منظور بهره‌برداری از فاز اول مسیر، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.