| کد خبر: 238307 |

تولید حدود یک سوم لاستیک مورد نیاز خودروهای سنگین

سالانه ۱.۲ میلیون حلقه لاستیک خودروهای سنگین معادل حدود یک سوم از نیاز کشور به این کالا داخل تولید می شود.

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه ۱.۲ میلیون حلقه لاستیک خودروهای سنگین معادل حدود یک سوم از نیاز کشور به این کالا داخل تولید می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در محل استانداری افزود: این در حالیست که سالانه بین ۳.۵ تا چهار میلیون حلقه لاستیک خودروهای سنگین در کشور نیاز است و مابقی از خارج وارد می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل در کشور وجود دارد تصریح کرد: به شکل تقریبی تمامی سرمایه‌گذاری این بخش متعلق به بخش خصوصی است.

 رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه هیچ یارانه‌ای به جز بنزین به حمل و نقل کشور اختصاص نمی‌یابد اظهارداشت: رانندگی به گونه ای است که هم جان و هم مال سرمایه‌گذار درگیر می‌شود و به این جهت باید از آن به یک شغل حساس و پرخطر یاد کرد.

امانی تصریح کرد: به ازای هر کیلومتر راه باید ۴ تا ۶ درصد کل اعتبارات بخش راهداری برای نگهداری جاده ها و شریان‌های اصلی هزینه شود که با احتساب میزان جاده ها، سالانه  ۷۲ هزار میلیارد تومان نیاز است اما تنها ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد که رقم ناچیزی به شمار می‌رود.

وی افزود: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان  برای نگاهداری راه‌ها تخصیص یافته است که ممکن است ۲ تا سه هزار میلیارد تومان دیگر نیز به آن اضافه شود که البته با این میزان نمی‌توان همگی راه های کشور را بهسازی و نگهداری کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اظهارداشت: ۲۲۱ هزار کیلومتر جاده و شریان اصلی در کشور وجود دارد که ۱۲ هزار کیلومتر آن در استان اصفهان واقع شده است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان در این جلسه گفت: ۳۰۰ سازمان و تشکل مردم نهاد در کل کشور به کار مشغولند که ۵۰ تشکل آن مربوط به این استان است و اکثر شاخص های رتبه ایران به این منطقه اختصاص دارد.

مهدی خضری افزود: هر سال بالغ بر ۵۵ میلیون تُن بار در این خطه جابه جا و ۱۲ میلیون نفر سفر انجام می‌ شود.

وی اضافه کرد: ۱۱ درصد از خرابی راه های کل کشور مربوط به استان اصفهان است و با وجود اصلی بودن محورهای مواصلاتی این خطه، اعتبارات ناکافی سبب شده که بهسازی و نوسازی با کندی انجام گیرد.

حدود یک سوم لاستیک مورد نیاز خودروهای سنگین داخل کشور تولید می شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۰۹ نقطه پرتصادف و پر خطر در استان وجود دارد که تاکنون ۲۹ نقطه به طور کامل برحذف شده است.

به گفته خضری، ۱۶۰ دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات در استان اصفهان وجود دارد که از این حیث در کشور بیشترین تعداد است.

وی با بیان اینکه حقوق نیروهای راهداری این سازمان دلیل استخدام شرکتی به تعویق می‌افتد گفت: در این عرصه نیازمند حمایت های استانداری هستیم.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل‌ونقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل‌ و نقل، رتبه اول کشور را دارد.  

۴۹۰ شرکت حمل‌ونقل بار، هفت پایانه حمل بار، ۳۲ پایانه حمل مسافر، ۱۰ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    شما آقای امانی که درسخن خود اشاره داری که مال وجان راننده درخطر است وکارش حساس است چرا برای اجرایی شدن سختی کارراننده گان تلاشی انجام نمی دهی چرا هشت سال 72تا80راننده گان راکه باربری ها نریخته اند والان خیلی ازراننده گان به نیاز دارند را راهکاری پیشنهاد نمی دهید تابه حق قانونی خود برسند باحرف کاردرست نمی شود به عمل کاربراید