| کد خبر: 238297 |

◄ افتتاح باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال تا پایان ۱۴۰۱

وزیر راه و شهرسازی با اعلام توافق وزارت راه با بنیاد مستضعفان برای تکمیل آزادراه تهران_شمال از اتمام باند رفت منطقه ۲ آزدراه تا پایان ۱۴۰۱ خبر داد.

تین نیوز

 رستم قاسمی امروز ۲۵ آذر ماه در جریان بازدید از منطقه دوم آزادراه تهران شمال در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در جریان بازدید امروز از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال که به همراه آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انجام شد، روند انجام پروژه بررسی و تصمیمات مهمی گرفته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی افزود: منطقه یک آزادراه تهران-شمال در سال‌های گذشته زیر بار رفت همچنین منطقه ۴ نیز تمام شده است. تنها منطقه باقی‌مانده قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال هستند که در خصوص قطعه دو که در حال انجام است تصمیم بر آن شد تا با تأمین مالی بروژه روند انجام کار سرعت بگیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان مقرر شد باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال با برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شود. همچنین عملیات احداث مسیر برگشت منطقه ۲ نیز همزمان با تکمیل قطعه رفت، انجام شود.

قاسمی با اشاره به این نکته که در حال حاضر ۲ هزار دستگاه ماشین آلات بنیاد مستضعفان در این پروژه فعال است، توضیح داد: مشکلات مالی اجرای پروژه در سال‌های گذشته روند اجرا را کند کرده بود که هم اکنون در توافق با بنیاد مسنضعفان برای تامین مالی آن، مشکلات برطرف شده و پروژه سرعت می‌گیرد. از بنیاد مستضعفان خواستیم تا پیشرفت فیزیکی پروژه را از یک درصد قبل به دو و نیم تا سه درصد ارتقا بدهند. با این روند پیش‌بینی می‌شود طبق زمانبندی اعلام شده پروژه افتتاح شود.

وی گفت: در برنامه است تا پایان دولت سیزدهم، آزادراه تهران شمال به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال اعلام کرد: قرار است بررسی‌های لازم توسط پیمانکار این پروژه انجام شود و با روش‌های آسان‌تر سرمایه‌گذاری و فنی این منطقه نیز آغاز شود.

قاسمی در خصوص اعتبارات مورد نیاز تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال گفت: مجموعه قطعه دوم آزادراه تهران شمال در باند رفت و برگشت به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ۳هزار میلیارد تومان آن سهم وزارت راه و شهرسازی و ۳ هزار میلیارد تومان سهم بنیاد مستضعفان است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا منابع آن را تامین کنیم.

وی افزود: سهم وزارت راه در باند رفت برای تکمیل ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که منابع آن تامین و تخصیص می‌یابد.

قاسمی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه نیز گفت: منطقه ۲ باند رفت آزادراه تهران- شمال با تونل البرز ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در برنامه است این مسیر تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.