| کد خبر: 238291 |

۷۰ دستگاه اتوبوس شهری بجنورد نیاز به بازسازی دارد

اکنون ۷۰ دستگاه اتوبوس در شهر بجنورد برای جابه جایی شهروندان به کار گرفته می شود که تمامی این ناوگان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به نوسازی دارد.

تین نیوز

 رییس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: اکنون ۷۰ دستگاه اتوبوس در شهر بجنورد برای جابه جایی شهروندان به کار گرفته می شود که تمامی این ناوگان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا شافعی اظهار داشت: امسال بازسازی و بهسازی کامل (اورهال) هفت دستگاه اتوبوس در برنامه قرار گرفت که اخیرا ۲ دستگاه از این تعداد به چرخه خدمت بازگشته است.

رییس سازمان حمل ونقل بارو مسافر شهرداری بجنورد افزود: تعداد چهار دستگاه اتوبوس دیگر نیز تعمیرات اساسی موتور و تعمیر سیستم ترمز،برق و باد و سیستم سرمایش گرمایش و سایر قسمت ها فنی بازسازی شد

وی با اشاره به پیگیری ها برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی ناوگان اتوبوسی در شهر بجنورد اظهار داشت: این تسهیلات با همکاری صندوق کارآفرینی و امید پرداخت می شود و سهم مرکز استان در این زمینه دریافت هشت میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت است.که در صورت پرداخت کامل آورده دولت دریافت خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: در مجوزها، برای تعمیر اساسی هر دستگاه اتوبوس چهار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در نظر گرفته شده است اما تعمیر اساسی بیش از این رقم نیاز دارد و به ناچار باید تعداد اتوبوس کمتری بازسازی کنیم.  

رونمایی از اولین اتوبوس ویژه معلولان

شافعی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به رونمایی از اولین اتوبوس ویژه افراد معلول و کم توان در بجنورد گفت: در این زمینه ۳۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: تقویت شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز اساسی شهروندان است و تلاش داریم در این زمینه به نیازها پاسخ داده شود. 

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: اتوبوس های شهرداری در ۱۳ خط به شهروندان بجنورد خدمات می دهند البته اکنون باتوجه به تعطیلی دانشگاه ها، اتوبوس ها در ۱۰ خط فعال  هستند.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر (قبل از شیوع ویروس کرونا ) با ناوگان اتوبوسی شهر  جابه جا می شوند. 

خراسان شمالی ۲۵ هزار معلول دارد که ۱۰ هزار نفر معلولیت جسمی حرکتی دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.