| کد خبر: 238251 |

حقوق نمایندگان زیر ۲۰ میلیون تومان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اراک در مجلس مبنی بر اینکه به وضعیت پرداختی ها به کارکنان مجلس رسیدگی شود، گفت: کسی در مجلس حقوق ۸۰ میلیون تومانی دریافت نکرده و حقوق نمایندگان نیز زیر ۲۰ میلیون تومان است.

تین نیوز

محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود به دولت گفت: در بودجه سال 1401 موضوع حذف ارز 4200 مطرح است، البته از آنجا که معلوم نیست این ارز به چه کسانی داده می شد و دولت باید نظارت می کرد ، این یک موضوع جدی است، اما درخواست ما این است که دولت در جریان حذف ارز 4200 تومانی، کیسه ای برای خود ندوزد و به فکر حل مشکلات مردم همچون اتمام پروژه های نیمه کاره عمرانی که ده ها سال رها شده اند، باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع حقوق های نجومی نیز باید در بودجه سال 1401 مورد توجه قرار گیرد و جلوی این ریخت و پاش ها که متاسفانه در برخی از دستگاه ها وجود دارد، گرفته شود. امروز فیش هایی از خود مجلس منتشر شده، لذا باید پرسید آقای نیکزاد فیش 80 میلیون تومانی که گفته می شود برای یکی از کارکنان مجلس است، صحت دارد یا خیر؟ اگر صحت دارد باید با آن برخورد شود، در غیر این صورت مجلس موضع رسمی خود را اعلام کند.

وی افزود: مردم امروز در فشار هستند و نمی شود این ناعدالتی را پذیرفت، در واقع نمی توان پذیرفت کارگران فقط 4 میلیون حقوق بگیرند و برخی از افراد حقوق های چند 10 میلیون تومانی داشته باشند. همچنین امروز گزارشی از پاداش های برخی هیات مدیره های بانک ها رسیده مبنی بر اینکه برای خودشان در سال 98 پاداش های 120 تا 180 میلیون تومانی در نظر گرفته اند! ضمن آنکه موضوع بانک مسکن در کانال آمده و این بانک باید به صراحت اعلام کند آیا افرادی در هیات مدیره شان وجود دارند که پاداش های 120 و 180 میلیونی دریافت کرده باشند؟

آصفری با بیان اینکه مردم می توانند تحریم ها را تحمل کنند، اما تبعیض و ناعدالتی ها قابل تحمل نیست، گفت: مردم شاید تحریم ها را بپذیرند، اما نمی توانند مدیری را که درب اتاقش را به روی آنها بسته، تحمل کنند. در واقع مردم ناکارآمدی مدیران و اینکه خود زندگی اشرافی دارند را تحمل نخواهند کرد. هر چند زندگی و امکانات آقای رئیسی مشخص است، اما باید توجه کند مدیرانش چه میزان درآمد دارند.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از  همکاران استدعا دارم مطالبی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود را از تریبون رسمی مجلس بیان نکنند. اولاً اینکه کسی در مجلس حقوق 80 میلیون تومانی نمی گیرند و ثانیاً امروز در برنامه سلام تهران حضور داشتم و در آنجا نیز درباره دریافتی نمایندگان مطالبی مطرح شد که خلاف است، چرا که حقوق نمایندگان زیر 20 میلیون تومان است،

وی ادامه داد: لذا تاکید می کنم جایگاه ساختاری نمایندگان در کشور به اندازه یک بخشداری نیست و ما حقوق 80 میلیون تومانی نداریم و حقوقی که در هیات رئیسه بحث شده و به نمایندگان پرداخت می شود، زیر 20 میلیون تومان است و نباید مطالبی که در فضای مجازی گفته می شود، از تریبون مقدس مجلس مطرح شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.