| کد خبر: 238197 |

◄ چمران: وضع حمل و نقل تهران خراب است

با برنامه ریزی درست می‌توان نسبت به ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران اقدام کرد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که وضعیت حمل و نقل شهر تهران خراب است، گفت: با برنامه ریزی درست می‌توان نسبت به ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران اقدام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران در ابتدای سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۲۵ آذر گفت: این روز به نام روز پژوهش نام گذاری شده و بی تردید مبنا و آغاز هر کاری تحقیق و پژوهش است. باید برای تحقیق و پژوهش جایگاه مناسب آن را قائل باشیم به شکلی که کشورهایی که در انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی قدرتمند هستند برای این کار بودجه بالایی را صرف می‌کنند؛ لذا ما نیز باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.  بر همین اساس این روزها را گرامی می‌داریم و به همه پژوهشگران تبریک می‌گوییم.

رئیس شورای شهر تهران به روز ۲۶ آذر ماه که به نام حمل و نقل و رانندگان نام گذاری شده اشاره کرد و افزود: قطعا حمل و نقل در کشور ما اهمیت بسزایی دارد و رانندگان نیز که شغل سخت رانندگی را بر عهده دارند نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. قطعا در حوزه حمل و نقل ریلی و حمل ونقل جاده ای نه تنها در تهران ، که در بسیاری از شهرها و حتی بین شهرها مشکل وجود دارد که باید با برنامه ریزی نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم.

امیدواریم بودجه ای که در برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ برای حوزه حمل و نقل در نظر گرفته شده بود، که البته عملیاتی نشد در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند البته این در شرایطی است که ابتدا این موضوع از بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده بود اما بعدا اضافه شد و امروز امیدواریم در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تزریق ۱۶۵ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران، در مقایسه با ۲۵۰۰ اتوبوسی که ظرف ۴ سال گذشته از رده خارج شده اند قابل مقایسه نیست و وضع حمل و نقل تهران خراب است و باید سرچشمه آلودگی هوا را در اینجا ببینیم. در چنین شرایطی برگزاری برخی نمایشگاهها در تهران نیز موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود. آلودگی هوایی که ما آن را تنفس می‌کنیم و امید داریم که این مشکل حل و فصل شود. بی تردید با برنامه ریزی درست می‌توان کارها را انجام داد.

چمران تاکید کرد: در اینجا به توصیه رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنم که برای این موضوع تاکید کردند باید کار علمی صورت گیرد و به نتیجه برسد قطعا برای عملیاتی شدن نتایج کارهای علمی در این حوزه شورا و شهرداری آماده هر گونه همکاری است.

وی ادامه داد: بی تردید نباید تصور کنیم اعتباراتی که برای حوزه حمل و نقل در نظر می‌گیرند اضافی است. چرا که این امر از میزان مرگ و میر و مخارج بیمارستانی  که بسیار بالاست می‌کاهد لذا نباید تصور کرد که این بودجه اضافی است و باید ازآن کسر شود. بر همین اساس از نمایندگان مجلس درخواست و خواهش خواهیم کرد برای حمل ونقل شهرها بودجه مناسب قرار دهند تا از هزینه بسیاری جاهای دیگر کاسته شود. هر ایستگاه مترو چند میلیون دلار به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند که مقرر بود  مابه التفاوت این رقم به شهرداری ها داده شود تا در حمل و نقل عمومی هزینه شود. امیدواریم این اتفاق بیافتد تا در مقابل این همه ناراحتی شهروندان تنها عرق شرم بر پیشانی ما ننشیند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.