| کد خبر: 238070 |

◄ افزایش وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی به ۴۰۰ میلیون تومان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صحبت هایی شده تا وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی افزایش یابد، در همین راستا قرار است رقم این وام به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صحبت هایی شده تا وام تعمیر اتوبوس‌های بخش خصوصی افزایش یابد، در همین راستا قرار است رقم این وام به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهدی چمران درباره پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: موضوع بدهی‌های شهرداری از دولت همواره در جلسات هیات دولت مطرح می‌شود و امیدواریم که به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه مشکل افزایش واگن‌های مترو و توسعه آن به سرعت حل نمی‌شود، اظهار داشت: اما موضوع توسعه اتوبوس رانی قابلیت حل شدن ظرف چند ماه را دارد. در همین راستا نیز حدود ۲ هزار دستگاه نیاز به تعمیر دارد اما این اتوبوس‌ها برای بخش خصوصی است و این بخش نیز اعلام کرده که وام‌های تعلق گرفته به آنها برای تعمیرات، کم است و توانایی تعمیر این ناوگان را ندارد.

رئیس شورای شهر از افزایش وام تعمیر اتوبوس‌های این بخش خبر داد و گفت: صحبت‌هایی شده تا وام این بخش افزایش یابد در همین راستا نیز قرار است رقم این وام‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

چمران بر اضافه شدن ۱۶۵ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان سال اشاره و عنوان کرد: به علاوه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ اتوبوس نیز در دست خرید و ساخت است. متأسفانه در سال‌های گذشته به جای افزایش اتوبوس‌ها شاهد کاهش آنها بودیم و در حال حاضر تنها ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.

وی با اشاره بر تبعات کاهش اتوبوس‌ها در سال‌های اخیر تصریح کرد: نتیجه کاهش تعداد اتوبوس‌ها و تقلیل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، امروز در حال نشان دادن خود در معضل ترافیک نا به سامان پایتخت است.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: تحرکات برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است اما اجرایی و عملیاتی شدن آنها در سطح شهر زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکره با دولت برای تسویه مطالبات شهرداری باید در قالب پرداخت یک مبلغ پیش پرداخت نقد برای خرید تجهیزات توسعه مترو باشد، بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر چین، روسیه نیز برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. ما در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حتی در صورت انعقاد قرارداد با هر کشوری، دو سال بعد واگن‌ها به دست ما خواهد رسید.

چمران افزود: چراکه ساخت واگن‌ها زمان بر است و پس از آمدن واگن، باید در شرکت‌های واگن سازی داخلی تکمیل و وارد چرخه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.