| کد خبر: 238049 |

تصادف رانندگی در آزادراه‌های زنجان ۳ کشته برجا گذاشت

طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر وقوع ۲ فقره تصادف در سطح آزاد راه‌های این استان سه نفر کشته و ۲ نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

تین نیوز

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر وقوع ۲ فقره تصادف در سطح آزاد راه‌های این استان سه نفر کشته و ۲ نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی میناخانی افزود: حادثه نخست حوالی ساعت ۶ صبح جمعه /۱۹ آذر ماه جاری/ در لاین شمالی کیلومتر ۴۵ آزادراه زنجان - تبریز، یک دستگاه خودروی سواری دنا با قسمت پشت یک دستگاه کامیون درحال حرکت برخورد کرده و از ناحیه جلو دچار آسیب و خسارت شد.

وی ادامه داد: پدر همراه با ۲ فرزند بزرگسال خود به منظور بررسی آسیب وارده از خودروی دنا، پیاده می شوند که در این حین یک دستگاه کامیون دیگر سر رسیده و با توجه به تاریکی هوا و حضور فرزندان در لاین یک این مسیر ارتباطی با آنان و همچنین با خودروی دنا به شدت برخورد کرده و هر ۲ فرزند پسر را در یک آن در مقابل چشمان پدر به زیر می کشد.

میناخانی با بیان اینکه این ۲ نفر به علت صدمات و جراحات شدید وارده در همان لحظات نخست تصادف، جان خود را از دست می دهند، افزود: با توجه به اینکه خودروی دنا در خط عبوری توقف کرده و از علایم هشدار استفاده نشده بود و از طرفی فوت شدگان به قانون ممنوعیت تردد افراد پیاده در سطح آزاد راه ها توجه نکرده و ماده چهار قانون ایمنی راه ها را نیز نقض کرده بودند بنابراین مقصر در این حادثه رانندگی شناخته شدند.

وی، تصریح کرد: حادثه دوم نیز حوالی ساعت ۶/۴۵ دقیقه صبح جمعه در لاین شمالی آزادراه زنجان - قزوین، بین یک دستگاه سواری ال نود و یک دستگاه کامیون اتفاق افتاد که متاسفانه در این سانحه رانندگی نیز یکی از سرنشینان خودروی سواری که زنی ۵۰ ساله بود در دم جان باخت و ۲ نفر نیز به منظور مداوا و درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

میناخانی با بیان اینکه یکی از مصدومان حادثه با وضعیتی وخیم به مرکز درمانی منتقل شد که بر اساس گزارشات واصله در حال حاضر در حالت کما قرار دارد، افزود: کارشناسان پلیس راه اعزامی به محل حادثه، راننده ال نود را به خاطر عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی که با قسمت عقب کامیون برخورد کرده بود، مقصر در تصادف شناختند.

به گزارش ایرنا، طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۶ نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی استان زنجان جان خود را از دست دادند که بیشترین فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به آزادراه زنجان - قزوین و جاده های "زنجان - میانه، ابهر - تاکستان و زنجان - بیجار" بود.

 بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده های این استان به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب رانندگان وسایط نقلیه رخ داده است همچنین بیشترین وقوع تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری اغلب محورهای استان اتفاق می افتد که این نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد مورد نظر است.

به گزارش ایرنا، برابر آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.   

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.