| کد خبر: 238047 |

◄ احداث ۲۰۰ کیلومتر طرح چهارخطه تا پایان دولت سیزدهم در لرستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در لرستان گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر طرح چهارخطه تا پایان دولت سیزدهم در لرستان احداث می‌شود.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در لرستان گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر طرح چهارخطه تا پایان دولت سیزدهم در لرستان احداث می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی روز جمعه در جریان بازدید از طرح جاده خرم آباد - پلدختر افزود: اعتبار لازم برای این چهارخطه‌ها تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان دولت تکمیل شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت جاده خرم آباد پلدختر اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این جاده در سیل ۹۸ تخریب شد که امروز مورد بازدید قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح جاده خرم آباد پلدختر در چهار قطعه در حال اجرا است، افزود: ۲ قطعه از این مسیر در حال انجام بوده و مناقصه ۲ قطعه دیگر هم انجام خواهد شد.

وی اجرای این طرح را مطالبه مردم پلدختر دانست و ادامه داد: بخشی از اعتبار این طرح در سفر رییس جمهور تامین‌ شده و بخش دیگر از سوی بانک‌ها تامین خواهد شد.

قاسمی اظهارامیدواری کرد که با تزریق سایر اعتبارات این طرح تا پایان دولت سیزدهم تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی  نیز در این بازدید گفت: برای تسریع در تکمیل جاده ۹۵ کیلومتری خرم آباد پلدختر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم‌.

"خیر اله خادمی" افزود: این جاده، تاریخی ترین محور ترانزیتی کشور است و خوزستان و جنوب شرق ایلام را به مرکز کشور متصل می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر جبران خسارت سیل به جاده موجب رونق منطقه نیز می‌شود و مشکل اهالی که درآمد خود را با قطع جاده از دست داده بودند، برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: ۱۵ کیلومتر از مسیر در جریان سیل از بین رفته بود که مجبور شدیم چند تونل و چهار و نیم کیلومتر دیوار کنار رودخانه ایجاد کنیم.

به گفته وی  احداث این جاده به عنوان پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امیدواریم اعتبار لازم برای تکمیل طرح از طریق ماده ۵۶ اختصاص یابد و توقع دارم این طرح در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی باشد.

سید حمیدرضا کاظمی افزود: پل گ‌های ارتباطی روستایی شهرستان پلدختر نیز در جریان سیل از بین رفتند که امیدواریم اعتبار لازم برای بازسازی آنها تخصیص یابد.

وی همچنین خواستار ادامه راه آهن دورود خرم آباد و عبور آن از پلدختر و سپس اندیمشک شد.

به گزارش ایرنا جاده قدیم پلدختر - خرم آباد در سیل فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۸ دچار آسیب و خسارت جدی شد به طوری که ۱۵ کیلومتر از این مسیر از بین رفت و حدود ۵۰ کیلومتر نیز تحت تاثیر سیل تخریب شد.

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در قالب یازدهمین سفر استانی ریاست جمهوری وارد لرستان شد.

وی امروز در آیین آغاز عملیات ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن طرح ملی شرکت و از طرح های راه آهن دورود خرم آباد و جاده خرم آباد پلدختر دیدن کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.