| کد خبر: 238038 |

وزیر راه: امسال طرح تکمیل راه آهن خرم‌آباد - دورود ازسرگرفته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل راه آهن خرم‌آباد - دورود مورد توجه دولت است گفت: طرح تکمیل‌ راه آهن خرم آباد - دورود، سال جاری از سرگرفته می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل راه آهن خرم‌آباد - دورود مورد توجه دولت است گفت: طرح تکمیل‌ راه آهن خرم آباد - دورود، سال جاری از سرگرفته می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد در جمع خبرنگاران بیان داشت: راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از طرح‌های مهم راه آهن کشور است و یک طرح ملی و از کریدورهای اصلی راه آهن کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: قرارداد این طرح با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است اما طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی، این طرح تعطیل شده بود و قبل از سفر رییس جمهور به لرستان بحث فعال کردن این طرح مطرح شد و آغاز مجدد این طرح در دستور کار قرار گرفته و اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمان‌بندی واقعی برای این طرح باید پیش‌بینی و طی چند روز آینده اعلام شود تا بتوان با قرارگاه در خصوص اعتبار و زمان‌بندی اجرا و تکمیل آن توافق کرد.

قاسمی گفت: در صورت تامین منابع اعتباری، این طرح طی سه سال تکمیل و افتتاح می‌شود، اگرچه طرحی بسیار سخت و ویژه در مجموعه راه اهن کشور به شمار می‌رود که ۳۰ درصد این طرح در بخش‌های احداث تونل و ابنیه‌های بزرگ است.

وی افزود: این طرح می‌تواند از طریق محل‌های خارج از اعتبارهای جاری کشور تکمیل شود چراکه از محل جاری، اعتباری برای این طرح پیش‌بینی نشده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح از محل تهاتر نفت برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که با این میزان اعتبار، طرح فعال خواهد شد و از محل منابع اعتباری خود طرح نیز ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه قرار دارد و با ادامه مصوبه‌های سفر هیات دولت نیز منابعی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور صبح امروز به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم‌آباد در استان لرستان شد.

 وزیر راه و شهرسازی از روز گذشته وارد لرستان شده است.

به گفته "فرهاد زیویار" استاندار لرستان حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست خبری از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.