| کد خبر: 238031 |

◄ مذاکره با چند شرکت چینی برای نوسازی ناوگان متروی تهران

ما چند جلسه با برخی شرکتهای بسیار توانمند چین داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فایننس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه کشور چین به دنبال عقد قرارداد برای نوسازی ناوگان مترو تهران است گفت: ما چند جلسه با برخی شرکتهای بسیار توانمند چین داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فایننس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی شایسته‌اصل در این باره اظهار کرد: یکی از کشورهایی که علاقه‌مند است با ما وارد مذاکره شود، چین است. ما چند جلسه با برخی شرکتهای بسیار توانمندشان داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فایننس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا قطعات و تجهیزاتی که بنا دارید خریداری و وارد کنید  محصولاتی هستند که امکان تولیدش در داخل وجود ندارد؟‌ گفت: برخی از این محصولات های‌تک هستند و شرکت‌های دانش بنیان و حتی خود وزارت دفاع هم اعلام آمادگی کرده‌اند که برای تولید برخی از اینها وارد مذاکره شوند. به حدود 100 هزار قطعه در تجهیزات و حمل و نقل ریلی نیاز داریم که تامین بخشی از آنها را به جد دنبال کرده‌ایم.

شایسته با بیان اینکه بنده مشغول برنامه‌ریزی روی سه اقدام اولویت‌دار هستم، گفت: نخست تامین قطعات و تجهیز ات استراتژیک است که جزو اقدام‌های عاجل بوده و باید تا پایان سال به آن دسترسی یابیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: دومین اولویت، مانع‌زدایی برای تولید بومی است. متاسفانه رویکردهایی وجود داشته که چندان به این مباحث توجه نمی‌شده است. باید بتوانیم در صنایع های‌تک و مدیوم‌تک در حوزه حمل و نقل ریلی و تجهیزات ثابت مانند پله برقی‌ها ورود کنیم. سومین اولویت نیز بهبود کیفیت خدمات در ناوگان است که به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در مترو پایتخت و حومه مربوط می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.