| کد خبر: 237997 |

هیچ‌گونه عوارضی در آزاد راه تبریز-سهند دریافت نمی‌شود

فرماندار شهرستان اسکو با تکذیب خبر مربوط به اخذ عوارضی آزادراه تبریز - سهند گفت: هنوز فرآیند قانونی اخذ عوارض آزاد راه مذکور طی نشده است.

تین نیوز

فرماندار شهرستان اسکو با تکذیب خبر مربوط به اخذ عوارضی آزادراه تبریز - سهند گفت: هنوز فرآیند قانونی اخذ عوارض آزاد راه مذکور طی نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بابک رضی منش اظهار کرد: هنوز فرآیند قانونی اخذ عوارض آزاد راه مذکور طی نشده و نرخ عوارض هم از طریق وزارت راه و شهرسازی تعیین و ابلاغ نشده است؛ نرخ عواضی توسط وزارت مذکور رسما ابلاغ و پس از طی فرایندهای قانونی نسبت به دریافت عوارض اقدام می شود.

وی در مورد مبلغ احتمالی عوارضی آزاد راه تبریز- سهند گفت: سال گذشته نرخ عوارضی سه هزار تومان تعیین شده بود ولی در سال جاری مصوبه قیمت جدید عوارض آزاد راه از طریق وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام نشده است.

فرماندار اسکو با بیان اینکه برای ناوگان حمل و نقل عمومی ۵۰ درصد تخفیف عوارض اعمال خواهد شد، افزود: برای شهروندان سهند نیز تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است که به محض ابلاغ مصوبه به صورت کامل از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آزادراه تبریز - سهند پس از ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی آن، دوم دی ماه پارسال در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی افتتاح شد به صورت رسمی به بهره برداری ‌رسید.

این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

شهر جدید سهند با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز و در حوزه استحفاظی شهرستان اسکو واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.