| کد خبر: 237968 |

طرح مدیریت هوشمند کرونا از شنبه آغاز می‌شود

وزیر کشور بابیان اینکه گام نخست طرح مدیریت هوشمند از روز شنبه در مورد سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود، گفت: وضع نابسامان و آثار سوء ابتلا به کرونا با بازگشایی حضوری مدارس گزارش نشده است.

تین نیوز

احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: گام نخست طرح مدیریت هوشمند از روز شنبه در مورد سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود. همچنین در مراحل بعدی طرح مدیریت هوشمند برای حمل‌ونقل درون‌شهری، اصناف، حمل‌ونقل برون‌شهری، مراکز آموزشی و تفریحی اعمال خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه موضوع دیگر درباره کنترل و بیماریابی در مرز‌ها بود، افزود: بنا شد مسافران ایرانی و غیر ایرانی به‌طور جدی مورد پایش قرار بگیرند و معلوم شود با ۲ دز واکسن و یا آزمودن منفی وارد می‌شوند یا خیر؟ و اگر آزمودن کرونای آن‌ها مثبت بود یا مورد مشکوکی داشتند، باید قرنطینه شوند.

وزیر کشور بابیان اینکه در جلسه امروز راجع به پیامد‌های اجتماعی کرونا بحث شد، تصریح کرد: طرحی دراین‌باره به لحاظ روان‌شناختی و اجتماعی آماده‌شده است که موردبحث اعضا قرار گرفت و قرار شد این موضوع به شکل کامل‌تری موردتحقیق قرار بگیرد و طرح آن‌وقتی کامل‌تر شد، اجرا شود.

وحیدی گفت: درباره برخی اصناف به ویژه شرایط اخذ مجوز کسب‌وکارشان در این جلسه بحث شد تا دیگر نیاز نباشد افراد مستقیم به وزارتخانه مربوطه مثلاً صمت مراجعه کنند، بلکه مدارک خود را به صورت دسته جمعی به سازمان مربوطه دهند و نیازی به مراجعه حضوری‌شان نباشد.

وی درباره ابتلای دو هزار دانش‌آموز به کرونا طی ۲ هفته از زمان بازگشایی مدارس نیز گفت: طبق تصمیمات دانش آموزان بالای ۱۲ سال با تزریق ۲ دز واکسن اجازه داشتند، یک یا ۲ روز و

با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حضور یابند که این اتفاق افتاد و وضع نابسامان و آثار سوء ابتلا به کرونا با بازگشایی حضوری مدارس گزارش نشده است.

وزیر کشور با بیان اینکه بررسی روند ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدتی که مدارس بازگشایی حضوری شدند، به عهده وزارت بهداشت است، افزود: آماری که طی آن ابتلای دو هزار دانش آموز به کرونا مطرح شده ۱۴ روز بوده است؛ به این آمار نمی‌توانیم استناد کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.