| کد خبر: 237963 |

۲۰ طرح فناورانه حمل و نقل حمایت شد

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد «حمایت ۱۳ طرح فناورانه حوزه پیک‌سایی»، «بومی سازی پیکره هوش مصنوعی»، «حمایت از ۲۰ طرح در حوزه حمل و نقل» از جمله دستاوردها طی ۱۰۰روز اخیر بوده است.

تین نیوز

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد «حمایت ۱۳ طرح فناورانه حوزه پیک‌سایی»، «بومی سازی پیکره هوش مصنوعی»، «حمایت از ۲۰ طرح در حوزه حمل و نقل» از جمله دستاوردها طی ۱۰۰روز اخیر بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، پرویز کرمی با اشاره به اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای معاونت علمی و فناوری طی ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت سیزدهم گفت: این معاونت، ارتقای نظام ملی نوآوری، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و زیست‌بوم فناوری و نوآوری را هدف قرار داد و توانست سهم دانش در اقتصاد و تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

وی سهم معاونت علمی و فناوری در تسهیل دسترسی جامعه به خدمات و دستاوردهای تخصص و دانشی را بالا دانست و گفت: یکی از اهداف کلان نقشه جامع علمی کشور «توسعه علوم و فناوری‌های نوین و نافع، متناسب با اولویت‌ها، نیازها و مزیت‌های نسبی کشور و انتشار و به‌کارگیری آن‌ها در نهادهای مختلف آموزشی، صنعتی و خدماتی» است.

مشاور معاون علمی و فناوری افزود: بر همین اساس یکی از اولویت‎های اساسی معاونت علمی و فناوری به عنوان دستگاهی فراسازمانی، سیاست‎گذاری، تسهیل‌گری، حمایت‌ و هماهنگی برای توسعه فناوری‎های راهبردی بر اساس اولویت‌های نقشه جامع علمی و با در نظر گرفتن نیازها و مسائل فناورانه کشور و بسترسازی برای توسعه فناوری‌های پیشرفته و تبدیل ایده به ثروت به‌ویژه در حوزه‌های اولویت‌دار کشور است.

به گفته کرمی، در حال حاضر برای تحقق این هدف ۱۰ ستاد توسعه فناوری و یک کارگروه تخصصی متناسب با حوزه‌های راهبردی و اولویت‌دار نقشه جامع علمی کشور در معاونت علمی و فناوری فعالیت می کنند. این ستادها در طول دوره ۱۰۰ روزه اخیر ۱۹۶ طرح توسعه فناوری متناسب با نیازهای جامعه مورد تصویب برنامه حمایتی ستادهای توسعه راهبردی فناوری قرار گرفته و تعداد ۱۵ طرح فناورانه نیازمحور متناسب با اولویت‌های اعلامی سازمان‌ها و نهادهای کشور تعریف و وارد فاز عملیاتی شده است.

مشاور معاون علمی و فناوری بیان کرد: بالغ بر ۲۳ رویداد فناورانه، نشست تخصصی و وبینار در حوزه‌های راهبردی، اولویت‌دار و تخصصی ستادهای توسعه فناوری در راستای مأموریت‌های تعریف شده برای این ستادها در این ۱۰۰ روز برگزار شده است. از دیگر اقدامات مهم انجام‌شده توسط ستادهای مذکور حمایت از طرح‌های کلان با هدف رفع چالش‌های اساسی کشور از طریق توسعه تولید محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری است.

وی عنوان کرد: طی مدت ۱۰۰ روز، قرارداد ۱۷ طرح جدید منعقد شده است. از این مبلغ ۵۱ درصد سهم معاونت و ۴۹ درصد سهم سایر دستگاه‌ها است. در حال حاضر ۱۶۳ طرح جاری و فعال با اعتبار کل ۱۴۹۱ میلیارد تومان در مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری در حال اجرا است.

توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور، تصویب ۱۴ طرح در حوزه توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد و ساخت، حمایت از به نتیجه رسیدن ۵ محصول و فناوری شناختی، حمایت از اجرایی شدن طرح‌های حوزه نانوفناوری، انعقاد قرارداد خرید تضمینی از واکسن‌سازان داخلی، حمایت ۱۳ طرح فناورانه در حوزه پیک‌سایی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری سلول‌های بنیادی، حمایت از ۲۰ طرح توسعه فناوری در حوزه خودرو و حمل و نقل از جمله دستاوردهای معاونت علمی و فناوری طی ۱۰۰ روزه اخیر بوده است.

در این گزارش نیز، حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال، توسعه فناوری‌های حوزه آب، تصویب ۶۵ طرح برای دریافت حمایت در تجاری‌سازی، توسعه محیط کسب‌وکار و حمایت از رشد و رقابت‌پذیری شرکت‌ها، فروش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان دستاوردهای معاونت علمی مطرح شده است.

همچنین تسهیل دسترسی به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی، عضویت ۷۸ مجموعه آزمایشگاهی جدید، ارتقای نظام تأمین مالی نوآوری، طراحی و تولید بومی پیکره هوش مصنوعی، حمایت از ماشین‌سازی بومی، اجرایی شدن ۵ طرح در صندوق راه ابریشم، تاسیس ۴ کانون تخصصی، توسعه زیست‌بوم خلاق و فناوری، ایجاد کارخانه‌های نوآوری از سایر اقداماتی بوده که در معاونت علمی مورد حمایت قرار گرفته و اجرایی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.