| کد خبر: 237960 |

◄ سند تامین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق 1420

سند تامین انرژی حمل و نقل کشور تا سال 1420 با تاکید بر کارایی و بهینه سازی مصرف سوخت در اسفند سال 1399 ابلاغ و لازم الاجرا شد.

تین نیوز

سند تامین انرژی حمل و نقل کشور تا سال 1420 با تاکید بر کارایی و بهینه سازی مصرف سوخت در اسفند سال 1399 ابلاغ و لازم الاجرا شد.

به گزارش تین نیوز، شواری عالی انرژی کشور به موجب ماده 5 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب 4 / 12/ 1389 در راستای سیاست گذاری، تنظیم و تدوین سیاست های کلی و راهبردی بخش انرژی کشور و سند ملی راهبردی انرژی کشور (مصوب 28/ 4/ 1396 هیئت وزیران) در تاریخ 21 / 7/ 1399 تشکیل و سند تامین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق 1420 را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

نظرخواهی درباره سند تامین انرژی بخش حمل و نقل تا افق ۱۴۲۰

این سند دارای چهار بخش زیر است:

- سیاست های (ترکیب سبد) حمل و نقل بار و مسافر در درون و برون شهرها

- سیاست های بهینه سازی سبد سوخت برای مصارف حمل و نقل بار و مسافر

- سیاست های تولید انواع خودرو سبک و نیمه سنگین و موتور سیکلت

- سیاست های نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای

«سند تامین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق 1420 با تاکید بر کارایی و بهینه سازی مصرف سوخت» در اجرای بندهای (4) و (15) سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز مواد (5) و (9) قانون الگوی مصرف انرژی با هدف تامین انرژی در بخش حمل و نقل داخلی تا افق 1420 به همراه سیاست های مرتبط با آن را از اینجا دریافت کند.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    با سلام - سند مهمي است كه در برنامه ريزي امور بخش حمل و نقل و امور صنعت و امور نفت و پالايش بايد مدنظر قرار گيرد.
    در ابلاغيه اين سند وزارت نفت مسئول تهيه مواد قانوني و مقررات لازم براي اجرايي نمودن اين سند شده است در حاليكه مواد قانوني براي اجراي اين سند محدود به امور حوزه وزارت نفت نبوده و مقررات متعددي در حوزه وزارت صمت و وزارت راه و وزارت كشور هم براي اجراي اين سند ضرورت دارد.
    نكته ديگر آنكه مهلت وزارت نفت براي تنظيم مقررات در بهار امسال خاتمه يافته و مشخص نيست آيا وزارت نفت به تكاليف مقرر در اين سند عمل نموده است يا خير؟
    از حيث محتواي اين سند به نظرم رويكردها درستي مدنظر قرار گرفته ليكن شتاب برنامه هاي آْتي را بسيار كند پيشنهاد نموده است .
    با عنايت به وضعيت اسفبار شدت مصرف انرژي در بخش حمل و نقل و ارزش هنگفت سوخت فراواني كه در بخش حمل و نقل به علت غير بهينه بودن امور مختلف، تلف مي گردد بايد شتاب بيشتري براي بهبود اين بخش منظور شود. مثلا سهم برق در تامين انرژي بخش حمل و نقل در 20 سال آتي فقط 5 درصد فرض شده كه بسيار اندك و خلاف روال ميانگين كشورهاي جهان مي باشد و چنين حركت كند و تدريجي موجب افزايش فاصله شدت انرژي بخش حمل و نقل ايران با ميانگين كشورهاي مختلف خواهد شد. يعني در مجموع به نظرم با اجراي اين سند شدت انرژي بخش حمل و نقل بهبود قابل قبولي نخواهد داشت.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    پيش نويس سند فوق داراي نكات كارشناسي مفيدي است كه علاقه مندان آنم را هم مطالعه كنند و لينك آن در ميان مطلب فوق در دسترس است.