| کد خبر: 237949 |

◄ ماجرای سفر پرحاشیه مدیرعامل هما به ترکیه

سفر «علیرضا برخور» مدیرعامل هما به ترکیه با هدف شرکت در دوره‌های آموزشی بوده و با هزینه شرکت هواپیمایی زاگراس انجام شده‌ است.

تین نیوز

سفر «علیرضا برخور» مدیرعامل هما به ترکیه با هدف شرکت در دوره‌های آموزشی بوده و با هزینه شرکت هواپیمایی زاگراس انجام شده‌ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، در حالی که شرکت‌های هواپیمایی حامل پرچم کشورهای همسایه با کاهش فراگیری ویروس کرونا و اعلام پایان این پاندمی در برخی از کشورها به دنبال افزایش سهم خود از بازارهای جهانی هستند، ایرلاین حامل پرچم کشورمان درگیر مشکلات پیچیده اقتصادی شده به طوری‌که طبق گفته مدیرعامل این شرکت ملی، هما با بدهی 800 میلیون دلاری ارزی و 3 هزار میلیارد تومانی ریالی مواجه‌است.

در حالی که هما کمتر از 10 فروند هواپیمای فعال دارد و با این حجم از زیان انباشته مواجه است، باید وام 540 میلیون دلاری هواپیماهای برجامی و حقوق 23 هزار پرنسل را بپردازد. همین وضعیت آشفته مالی و بازرگانی هما باعث شده هر ماه پرداخت حقوق با تاخیر مواجه شود. از سوی دیگر در حالی که برخی از کارشناسان و مسئولان راهکار بهبود وضعیت هما را در خارج‌سازی صندوق بازنشستگی این شرکت می‌دانند، کارکنان با خروج صندوق از بدنه هما و انتقال آن به صندوق بازنشستگی کشور مخالف و نسبت به این تصمیم معترض هستند.

تاکنون دو بار بحث کناره‌گیری«علیرضا برخور» مدیرعامل هما مطرح شده یک بار پس از انتشار نامه «محمد اسلامی» وزیر سابق راه و شهرسازی به مدیریت هما مبنی بر اینکه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هما نباید حتی یک روز هم تاخیر داشته باشد و رخداد فروردین 1400 (تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان)  به هیچ وجه من الوجوه نباید تکرار شود، بحث کناره‌گیر برخور جدی شد. اما پس از گذشت مدتی برخور نامه استعفای خود را به وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم «رستم قاسمی» تقدیم کرد.     

هر چند تا کنون قاسمی واکنشی نسبت به وضعیت شرکت هواپیمایی هما نداشته و با استعفای برخور هم موافقت نشده اما شنیده‌‌ها حاکی از کناره‌گیری مدیرعامل پرحاشیه هما پابرجاست.

اخیرا انتقاداتی نسبت به سفر برخور به ترکیه همراه با خانواده آن هم در این شرایط آشفته شرکت و برگزاری تجمع‌های اعتراضی پی در پی کنارکنان مطرح شد که این مقام آگاه درباره سفر مدیرعامل هما به ترکیه توضیحاتی به ایلنا داد. به گفته وی؛ علیرضا برخور از خلبان‌های شرکت‌ هواپیمایی زاگرس است که برای شرکت در دوره‌های شبیه سازی پرواز و اخذ گواهینامه این دوره سفر آموزشی به ترکیه داشت که هزینه این سفر بر عهده شرکت هواپیمایی زاگرس بوده و حتی برای شرکت  در این دوره از پروازهای هما استفاده نشده است.    

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.