| کد خبر: 237906 |

◄ آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه دولت آباد؛ بزودی

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه دولت آباد؛ بزودی

تین نیوز

عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه مترویی دولت آباد در خط 6 بزودی آغاز خواهد شد؛ ساخت این پایانه 43 هکتاری نه تنها به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط 6 کمک می‌کند بلکه محلی برای تعمیرات اساسی چند خط دیگر شبکه مترو تهران نیز خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو) مهندس علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: پایانه دولت آباد به عنوان یک دپوی عملیاتی برای قطارهای شبکه مترو، ظرفیت پارک شبانه 58 رام قطار را داشته و بهره‌برداری از آن در دو فاز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو، اهداف کارکردی پایانه دولت آباد را در مواردی همچون نگهداری واگن‌ها و انجام تعمیرات پیشگیرانه در 5 سطح، امکان شستشوی مکانیزه قطارها، مرمت قطارهای آسیب دیده، ایجاد فضایی برای توقف انواع کشنده‌های ریلی و جاده‌ای مرتبط با نگهداری خط و امداد و نجات، فراهم آمدن سالن وکارگاه تعمیرات الکتریکی و مکانیکی برای تجهیزات ثابت نصب شده در خط 6 و در نهایت مرکز فرمان پشتیبان خط 6 (به عنوان پشتیبان مرکز فرمان خیابان کالج) برشمرد.

امام در پایان گفت: احداث پایانه دولت آباد یکی از نیازهای اصلی خط 6 است که با بهره‌برداری از آن، وضعیت تردد قطارها در این خط به استانداردهای لازم نزدیکتر خواهد شد.

گفتنی است پایانه دولت آباد در منطقه20 و در ضلع جنوبی بزرگراه آزادگان (در مجاورت بزرگراه امام علی (ع)) واقع شده و مقدمات لازم برای شروع عملیات اجرایی آن فراهم شده است. این پایانه دارای دو پارکینگ، ساختمان‌های تعمیرات سبک و نیمه سنگین و همچنین تعمیرات اساسی ناوگان، مرکز کنترل، خط تست، سالن ماشین امداد، سالن تراش چرخ، سالن شستشو، سالن رنگ، انبار مرکزی و بخش‌های متعدد دیگر خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.