| کد خبر: 237888 |

توقف سیر صعودی ساخت و ساز شامخ آبان ماه را کاهش داد

بررسی‌ آماری آبان‌ماه در حوزه صنعت ساختمان نشان داد، عدد شاخص مدیران خرید، شامخ این ماه در نقطه 42.8 قرار گرفته است و نشان دهنده توقف سیر صعودی فعالیت ها بوده که از مرداد ماه شروع شده بود و در آبانماه کاهش یافته است.

تین نیوز

عدد شاخص مدیران خرید، شامخ در آبان ماه ۴۲.۸ بود که مولفه‌های میزان سفارشات جدید ، سرعت انجام و تحویل سفارش، مواد اولیه خریداری شده، میزان استخدام نیز نسبت به ماه قبل کاهش داشتند. نتایج نشان دهنده توقف سیر صعودی فعالیت ها که از مردادماه شروع شده بود و در آبان ماه به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در این ماه، شاخص میزان قیمت مواد اولیه با ثبت عدد ۶۸.۴۹ نسبت به ماه قبل کاهش داشت که نشان دهنده تداوم کاهشی شدن قیمت ها در چند ماه گذشته و حرکت به سمت ثبات نسبی قیمت مصالح پایه است. با این حال همچنان تورم قیمت‌ها در بخش صنعت ساختمان وجود دارد.

قیمت محصولات تولید شده (یا خدمات ارائه شده) به مقدار جزئی نسبت به ماه قبل افزایش یافت که توقف روند نزولی قیمت ساخت را نشان می دهد.

خاطرنشان می شود، شاخص میزان فروش در آبانماه با ثبت عدد ۴۱.۰۹  نسبت به ماه قبل کاهش چشمگیری داشته است. همچنین عدد شاخص انتظار بهبود فعالیت های کسب و کار در بین فعالان بخش ساختمان با کاهش نسبت به ماه قبل به مقدار ۳۹.۳۸ رسیده است.

بنابراین با در نظر گرفتن نتایج به دست آمده از مولفه های ذکر شده در آبان ماه همچنین طبق پیش بینی در شامخ مهرماه شدت فعالیت ها در آبان ماه کاهش قابل توجهی داشت. باتوجه به  شاخص انتظارات در ارتباط با فعالیت های شرکت در ماه آینده و نشانه های ثبات قیمت بازار در مهرماه همچنین کاهش شاخص میزان فروش در صورتی که برنامه ریزی و  تصمیمات جدید دولت در قالب تحریک بازار مسکن صورت نپذیرد، مجدداً شاهد رکود بیشتر در این صنعت خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.