| کد خبر: 237752 |

◄ بارهای انباری اصفهان بزرگ ساماندهی شد

بر اساس ابلاغیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، از امروز 10 آذر ماه 1400 ، بارهای انباری در سامانه آتیس اعلام بار می شود.

تین نیوز

بر اساس ابلاغیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، از امروز 10 آذر ماه 1400 ، بارهای انباری میلگرد و تیر آهن در سامانه آتیس اعلام بار می شود.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از متن این ابلاغیه که در تاریخ نهم آذر ماه خطاب به انجمن صنفی شرکت ها و موسسات کالای شهرستان اصفهان، خمینی شهر، دولت آباد و برخوار، شهرستان شاهین شهر و میمه، پایانه شرق اصفهان، فلاورجان، شهرستان نجف آباد، درچه و همچنین انجمن صنفی کامیونداران شهرستان اصفهان، خمینی شهر، برخوار، پایانه شرق، فلاورجان و نجف آباد نوشته شده، آمده است: ...مقتضی است کلیه بارهای میلگرد و تیر آهن انبار شرکت های تحت پوشش آن انجمن از تاریخ 10 آذر ماه 1400 در سامانه آتیس اعلام و از آن طریق اقدام به جذب ناوگان حمل بار گردد. در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

این ابلاغیه بر اساس تصمیمات جلسه تاریخ ششم مهر ماه  1400 که با موضوع هماهنگی اعلام بارهای انباری در نرم افزار آتیس، برگزار گردید و همچنین جلسه آموزشی سامانه آتیس تاریخ 27 مهر ماه 1400، صادر شده است.

بر اساس صورتجلسه منتشر شده از نشست تاریخ ششم مهرماه 1400، پس از استماع نظرات حضار در جلسه مقرر گردید:

1- کلیه بارهای انباری تیر آهن - میلگرد و شمش آهن در حوزه اصفهان بزرگ در اسرع وقت در سامانه آتیس اعلام گردد.

2- جلسه ای با حضور انجمن صنفی شرکت ها و کامیونداران شهرستان اصفهان در خصوص تعیین هزینه انبارداری و کرایه پایه بارهای انباری (در حال حاضر میلگرد و تیر آهن) برگزار و نتیجه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اعلام شود.

3- جهت آشنایی شرکت های صادر کننده بارنامه برای محصولات ذوب آهن با نحوه اعلام بار در سامانه آتیس جلسه آموزشی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار گردد.

به گزارش تین نیوز، پس از صدور این ابلاغیه، محمد اتحادی راننده کامیوندار در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشت که لازم است که به چند نکته مهم در این مورد توجه شود:

1- هزینه انبارداری الان به کرایه ها اضافه می شود و صاحب کالا تصور می کند کل مبلغ درج شده در بارنامه، کرایه حمل است، باید هزینه های جانبی جدا محاسبه شوند و فاکتور جداگانه صادر شود که اصل کرایه حمل  مشخص باشد. 

2- مشکل دیگر در مورد کرایه های بارهای انباری است که باید مشخص شود بر اساس تن کیلومتر محاسبه می شود یا چند درصد کمتر از تعرفه؟

3- مشکل بعدی، کرایه حمل بار از انبارهای سطح استان است. به عنوان مثال، منطقه کچو در جاده شهرکرد، مسیر آن از اصفهان 20 کیلومتر بیشتر از ذوب آهن است یا کرایه حمل بار از زرین شهر، مبارکه، شهرک رازی شهرضا، شهرک سجزی، شهرک جی، شهرک مورچه خورت، خمینی شهر، منطقه امیرکبیر شاپور. بنابراین باید بارگیری های مبدا مشخص و کرایه ها بر اساس فاصله محاسبه شود، الان در بارنامه ها، بارگیری از زرین شهر قید شده است مبدا اصفهان، این مشکل باید رسیدگی شود. 

4- لازم است مشخص شود پورسانت فرستنده کالا، انتظامات، آبدارچی، انباردار، حسابدار و دیگر کارگران شرکت، کارخانه و... وقتی که کامیون برای بارگیری اعزام می شود چه مقدار است و چه کسی و کسانی باید پرداخت کنند؟ آیا راننده باید پرداخت کند یا شرکت حمل کنند یا گیرنده کالا؟

WhatsApp Image 2021-11-29 at 23.22.37
ساماندهی بارهای انباری اصفهان بزرگ
WhatsApp Image 2021-11-29 at 23.22.36
صورت جلسه مربوط به جلسه هماهنگی در مورد اعلام بارهای انباری

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.