| کد خبر: 237724 |

مقررات ملی کاهش خطر فرونشست تدوین می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست برای جلوگیری از گسترش خطرات طبیعی و سیاست‌گذاری‌ها مورد نظر در این باره خبر داد.

تین نیوز

عبدالجلال ایری در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس  از حضور «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: در این نشست وزیر راه و شهرسازی، رییس شورای شهر، رییس بنیاد مسکن، رییس مدیریت بحران و مسوولان شهرداری نظرات و دیدگاه های خود را درباره فروشست تهران و کاهش آسیب پذیری مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی اعلام کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین وزیر راه و شهرسازی به سوال «مصطفی رضاحسینی قطب آبادی» نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده های حوزه انتخابیه پاسخ داد  و نماینده سوال کننده ۱۰ روز به وزیر مهلت داد تا به مشکلات مذکور رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در این نشست رییس شورای شهر، رییس بنیاد مسکن و رییس مدیریت بحران به منظور بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل های اطراف تهران حضور داشتند و موارد مطرح شده استماع و نظرات خود را بیان کردند.

ایری درباره حضور فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج برای ارائه گزارش درخصوص پروژه های عمرانی بسیج سازندگی گفت: محورهای گزارش فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج درباره ماموریت های این قرارگاه همچون محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و خدمات رسانی و ارائه گزارش درباره طرحهای مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل بود.

نماینده مردم کردکوی در مجلس تاکید کرد: در این جلسه راه های جلوگیری از فرونشست، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها مورد بحث قرار گرفت و در نهایت پیشنهاد "تدوین پیش نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست" ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.