| کد خبر: 237677 |

◄ افزایش ۳۵ درصدی پروازها در آبان ماه ۱۴۰۰

در این مدت تعداد ۳۷ هزار و چهارصد و چهل و چهار سورتی پرواز در آسمان کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۹ هزار و ۷۹۱ سورتی پرواز هستیم.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۳۵ درصدی پروازها در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۳۷ هزار و چهارصد و چهل و چهار سورتی پرواز در آسمان کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۹ هزار و ۷۹۱ سورتی پرواز هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری گفت: پروازهای داخلی با پانزده هزار و ۶۱۷ سورتی پرواز در آبان ماه رشد ۱۷ درصدی را رقم زده است و به طور میانگین روزانه ۵۲۱ پرواز داخلی در فرودگاه های کشور انجام شده است.

وی میانگین تعداد پروازهای عبوری انجام شده بر فراز آسمان کشور را در آبان ماه ۵۶۹ سورتی اعلام کرد و اظهار داشت: پروازهای عبوری ۳۹ درصد نسبت به آبان سال ۹۹ رشد داشته و بر این اساس رقم ۱۷ هزار و ۷۸ سورتی پرواز ثبت شده است.

امیرمکری با اشاره به رشد ۱۶۲ درصدر پروازهای بین المللی طی مدت مذکور گفت: بیشترین افزایش در پروازهای بین المللی رخ داده و در ماه به طور میانگین ۱۴۲ پرواز انجام شده است در حالی که آبان سال گذشته این رقم ۵۴ سورتی در روز به طور میانگین بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها همچنین یادآور شد؛ در آبان امسال نسبت به ماه گذشته(مهر ماه) نیز در پروازهای داخلی ٥٤٩ سورتی افزایش، پروازهای عبوری ١٦٨٤ سورتی افزایش، پروازهای نشست و برخاست بین المللی ٦٠٥ سورتی کاهش داشته و در مجموع شاهد افزایش یک هزار و ۶۳۳ سورتی پرواز بوده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.