| کد خبر: 237675 |

بیشترین مشکلات عراقی‌ها در سفر به ایران

بی‌ثباتی قیمت‌ها، بدتعهدی و بدقولی در خدمات‌دهی و وجود دلال‌ها، مهم‌ترین مشکلات زائران و مسافران عراقی در ایران است.

تین نیوز

رییس معاونت گردشگری در استان کربلا گفت: بی‌ثباتی قیمت‌ها، بدتعهدی و بدقولی در خدمات‌دهی و وجود دلال‌ها، مهم‌ترین مشکلات زائران و مسافران عراقی در ایران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید رائد که همراه با نمایندگان شرکت‌های گردشگری از استان‌های مختلف عراق برای مذاکره با آژانس‌های گردشگری ایران به مشهد سفر کرده بود و تنها نماینده دولتی هیأت گردشگری عراق محسوب می‌شد، در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از سفر این هیأت بزرگ به ایران را تقویت رابطه بین شرکت‌های خصوصی دو کشور و هماهنگی بین آن‌ها برای ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر مخصوصا در زمینه گرشگری سلامت ذکر کرد.

او با اشاره به فرهنگ سفر عراقی‌ها که معمولا خانوادگی و بدون استفاده از خدمات شرکت‌ها و آژانس‌های معتبر و بیشتر با برنامه شخصی به ایران سفر می‌کنند، درباره تعداد شرکت‌های عراقی که به ایران مسافر و زائر می‌فرستند، گفت: شاید نتوان عدد دقیقی داد، ولی تقریبا حدود ۳۰ درصد از شرکت‌ها و آژانس‌های عراقی در زمینه گردشگری سلامت و مذهبی با ایران کار می‌کنند.

رائد درباره وضعیت تعاملات گردشگری دو کشور درحال حاضر، اظهار کرد: قبل از کرونا تسهیلات و شرایط سفر بین دو کشور بیشتر و آسان‌تر بود، اما الان وزارت بهداشت ایران قوانینی را تعیین کرده است که به هر حال باید رعایت کنیم، چون این مقررات فقط برای عراقی‌ها و ایرانی‌ها نیست. الان از همه کشورها به عراق سفر می‌کنند، مخصوصا در اربعین و این پروتکل‌ها که وزارتخانه‌های بهداشت کشورها تعیین می‌کنند باید رعایت شود.

او درباره مشکلاتی که مسافران عراقی در ایران دارند و بیشتر گزارش شده است، گفت: قیمت‌ها در ایران ثابت نیست و همیشه درحال افزایش است. نرخی پیش‌بینی می‌شود، اما وقتی زائر یا مسافر به ایران می‌آید قیمت‌ها تغییر کرده است. از طرفی، دلال‌ها و بعضی شرکت‌ها هم هستند که معمولا تعهد درستی نمی‌دهند و به وعده‌ها پایبند نیستند.

این مقام مسؤول گردشگری استان کربلا افزود: ما به ایران آمده‌ایم که شرکت‌های معتبر خصوصی دو کشور با یکدیگر کار کنند تا این مشکلات دیگر پیش نیاید و این شرکت‌ها منتظر تنظیم مقررات و توافق از سوی دولت‌ها نباشند، خودشان مستقیم، مستقل و در هماهنگی با یکدیگر کار کنند تا سفرها سامان پیدا کند و به وعده‌ها هم متعهد باشند.

هیأت عراقی متشکل از نمایندگان حدود ۶۰ آژانس و شرکت گردشگری از استان‌های مختلف این کشور پایان هفته گذشته در سفری به شهر مشهد، مذاکرات دوجانبه‌ای با آژانس‌های ایرانی با هدف سامان‌دهی سفرهای درمانی، زیارتی و تفریحی و حذف دلال‌ها داشت و همچنین از تعدادی بیمارستان فوق‌ تخصصی، هتل و مراکز خرید در این شهر که مقصد اول عراقی‌ها در ایران محسوب می‌شود، بازدید کرد.

شرکت‌های ایرانی که پس از لغو ویزای سفرهای هوایی بین ایران و عراق، پیش‌بینی‌کرده‌اند تردد عراقی‌ها به ایران و مشخصا شهر مشهد افزایش یابد، می‌گویند: با مناسب‌سازی قیمت‌ها سعی دارند سفرهای گروهی و از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های معتبر را برای عراقی‌ها جذاب‌تر کنند تا به تدریج واسطه‌ها و دلال‌ها که در سال‌های اخیر با ارائه خدمات ضعیف در ازای دریافت هزینه‌های سنگین، مشکلاتی را برای کشور و همچنین این مسافران پدید آورده‌اند، ‌ از بازار گردشگری عراق حذف شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.