| کد خبر: 237618 |

◄ گزارش تخلف پارک خودرو در پیاده رو از طریق تماس با 110 + فیلم

شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۱۰، توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها را گزارش داده و نسبت به تنبیه فرد متخلف توسط پلیس راهور اقدام کنند.

تین نیوز

پارک کردن خودرو در پیاده رو، یکی از مصدایق عدم رعایت حقوق شهروندی و همچنین از جمله تخلفات رانندگی است که حتی در جرایم راهنمایی و رانندگی برای آن جریمه نیز درنظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز، با این وجود این تخلف به طور متعدد و فراوان در کشور انجام می شود و تا بدانجا پیش رفته است که دیگر اعتراضی نیز از سوی عابران پیاده نسبت به این اقدام رانندگان متخلف صورت نمی گیرد این در حالی است که شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۱۰، توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها را گزارش داده و نسبت به تنبیه فرد متخلف توسط پلیس راهور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

جای پارک» در تهران، معضل اساسی شهروندان

هرچند در مورادی نیز دیده می شود مالکان یا نگهبان ساختمان بابت پارک در پیاده روی اطراف ساختمان خود از خودروها کرایه پارک خودرو می گیرند اما این موضوع هم قابل پیگیری در مراجع قضایی و کلانتری است که البته کمتر کسی این پیگیری را به دلیل گرفتاری و بوروکراسی اداری انجام می دهد.

اگرچه برخی رانندگان متخلف، کمبود جای پارک و پارکینگ را بهانه ای برای انجام این تخلف می دانند اما هستند افرادی که حتی در صورت پیدا کردن جای پارک و پارکینگ مناسب نیز پیاده رو ها را به عنوان پارکینگ انتخاب می کنند که این موضوع به خصوص در شهرستان ها و شهرهای کوچک با جمعیت کمتر که از فضای بیشتری برای پارک برخوردارند زیاد به چشم می خورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • keyvan farahbakhsh 0 0

    محل ما سرسبیل خ خوش خ قصرالدشت یک متر عرض پیاده رو می باشد چند تا موتور کنر هم در پیاده رو پارک می کنند راه کوچکی برای پیاده باقی می ماند مزاحمت بسیار شدید است چرا رسیدگی نمی شود داخل کوچه هم خودرو در پیاده رو پارک می شود خ قصرالدشت کوچه میرصانعی چرا افسر گشت نمی زند درمحلات از دست موتوری ها جانمان به لبمان رسیده خلاف جهت خ حرکت می کنند در شب با چراغ خاموش تا خ ترافیک می شود قطار موتور سیکلت در پیاده رو راه می افتد تقریبا تمامشان پلاکشان مخدوش است یا قاب پلاستیکی گذاشته اند روی پلاک دوده گرفته است پلاک خوانده نمی شود یا زنجیر یا طناب انداخته اند پلاک مخدوش است شهر به حال خودش رها شده و کسی اهمیت نمی دهد هر روز خلاف بیشتر می شود چون برخورد صورت نمی گیرد.