| کد خبر: 237598 |

◄ عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن شهرکرد خبر داد و گفت: عملیات خاکبرداری از سوی پیمانکار در حال انجام است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن شهرکرد خبر داد و گفت: عملیات خاکبرداری از سوی پیمانکار در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمید ربیعی افزود: راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر دارای ۲ ایستگاه در چهارمحال و بختیاری که ایستگاه سفیددشت پیش از این وارد مرحله اجرا شده و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات احداث ایستگاه شهرکرد نیز به تازگی با عملیات خاکبرداری وارد مرحله اجرا شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه در مجاورت ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی جانمایی شده است و با توجه به قرارداد پیمانکار که ۲ ساله است پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبار مناسب تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل شود.

ربیعی با بیان اینکه تسریع در روند پیشرفت طرح راه‌آهن نیازمند اختصاص اعتبار به موقع و مناسب است، گفت: این طرح در سالجاری ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که بخش عمده آن به صورت نقدی بوده اما از آنجاکه تخصیص اعتبارات نقدی طرح‌های ملی تاکنون پرداخت نشده، مطالبات پیمانکاران افزایش یافته و پیشبرد طرح با کُندی همراه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت ۵۷ درصدی طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، خاطر نشان کرد: اگر اعتبار مناسبی به طرح تخصیص داده شود پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ربیعی با بیان اینکه راه‌آهن استان در چهار قطعه در حال اجراست، ادامه داد: قطعه نخست از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به ۴۱.۸۲ کیلومتر است.

وی خاطر نشان کرد: قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم نیز از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به شهرکرد به طول پنج هزار و ۳۰۰ متر و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر در طول مسیر احداث می‌شود.

راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.