| کد خبر: 237496 |

◄ یک پیشنهاد برای رفع نیاز ناوگان ریلی

این نوع قطارها به دلیل قابلیت سیر دوگانه، هزینه نیاز به ناوگان را کاهش می دهند.

تین نیوز

در چند سال اخیر حمایت دولت و شرکت راه‌ آهن  از تولیدات داخلی ریلی افزایش یافته است و در همین زمینه در سال گذشته اقدامات متعددی برای دستیابی به خودکفایی در بخش های مختلف ریلی صورت گرفت.

به گزارش تین نیوز، در این زمینه یک کاربر این شبکه خبری در بخش نظرهای کاربران، داخلی سازی و یا همکاری مشترک و انتقال فناوری قطارهای دوگانه دیزل الکتریکی vectron زیمنس را که قابلیت سیر ترکیبی دارند، پیشنهاد داد.

وی افزود: این نوع قطارها به دلیل قابلیت سیر دوگانه، هزینه نیاز به ناوگان را کاهش می دهند و قطارها، علاوه بر خطوط برقی در خطوط معمول هم سیر می کنند که این خود موجب کاهش نیاز ناوگان و بهره وری بالاتر می شود، چون استفاده از آن گسترده تر می گردد.

این کاربر تین نیوز، خاطرنشان کرد: طرح های مطالعات تخصصی روی این نوع ناوگان، از نظر اقتصادی بودن داخلی سازی و انتقال فناوری آن مهم است چرا که در کشور ما برقی سازی خطوطی همچون تهران-مشهد، گرمسار-اینچه برون، تهران-تبریز، تهران-اصفهان-اهواز، موضوع مهمی است.

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: اگرچه تامین ناوگان برای این خطوط بخش مهمی از هزینه است، اما اگر بتوانیم مدل های اقتصادی مثل قطارهای vectron زیمنس را انتقال فناوری یا داخلی سازی کنیم، هزینه تامین ناوگان کاهش پیدا می کند.

به گفته وی، این قطارها در آلمان برای کاهش هزینه باوجود خطوط برقی گسترده، به شدت دنبال می شوند. این کاربر تین نیوز، گفت: آشنایی و مطالعات تخصصی کارشناسان در مورد اقتصادی بودن یا نبودن و تجربیات استفاده از آنها در جهان و مزایا و نواقص این نوع قطارها می تواند برای بخش ریلی کشورمان مفید باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.