| کد خبر: 237488 |

◄ ارائه تسهیلات به بخش خصوصی جهت ورود به ناوگان اتوبوسرانی

به این منظور، علاوه بر اجرای مصوبه افزایش نرخ کرایه خطوط، ضریب ویژه یارانه‌ای را نیز برای خطوطی که در آنها اتوبوس‌های بازسازی شده به‌کارگیری شده‌اند، در نظر گرفته‌ایم.

تین نیوز

معاون شهردار تهران با اعلام این‌که مشارکت بهتر و بیشتر بخش خصوصی در چرخه حمل و نقل عمومی، به اتخاذ و اِعمال مشوق‌هایی در جهت ترغیب و تشویق این بخش برای حضور حداکثری در ناوگان نیازمند است، گفت: به این منظور، علاوه بر اجرای مصوبه افزایش نرخ کرایه خطوط، ضریب ویژه یارانه‌ای را نیز برای خطوطی که در آنها اتوبوس‌های بازسازی شده به‌کارگیری شده‌اند، در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نخستین نشست هم‌اندیشی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با مدیران شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی با هدف بررسی چگونگی فعالیت و مشارکت مؤثرتر بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برگزار شد.

شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست با تأکید بر اهمیت اتوبوس‌های بخش خصوصی و تأثیری که این بخش در ارائه خدمات به شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی بر عهده دارد، گفت: در صدد فراهم آوردن شرایط حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم.

شفیعی، ۳ پیش‌ نیاز افزایش مشارکت شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی را فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نظر، انجام هماهنگی‌های بین بخشی و حمایت از تأمین ناوگان مورد نیاز برشمرد و تأکید کرد: مدیریت شهری آمادگی دارد تا زمینه لازم را برای حضور اثرگذارتر بخش خصوصی در سیستم حمل و نقل عمومی مهیا کند.

معاون شهردار تهران با اعلام این‌که مشارکت بهتر و بیشتر بخش خصوصی در چرخه حمل و نقل عمومی، به اتخاذ و اِعمال مشوق‌هایی در جهت ترغیب و تشویق این بخش برای حضور حداکثری در ناوگان نیازمند است، افزود: به این منظور، علاوه بر اجرای مصوبه افزایش نرخ کرایه خطوط، ضریب ویژه یارانه‌ای را نیز برای خطوطی که در آنها اتوبوس‌های بازسازی شده به‌کارگیری شده‌اند، در نظر گرفته‌ایم.

شفیعی با استناد به اختصاص بودجه‌ای که در قالب یارانه با رویکرد حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا به آن دسته از مشاغلی که در جریان همه‌گیری کرونا دچار آسیب و خسارت شده‌اند پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از بخش‌هایی است که از آغاز همه‌گیری کرونا متحمل ضرر و زیان فراوانی شده است اما تا این تاریخ، هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده که پیگیری تخصیص یارانه جبرانی به این شرکت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت در همکاری و همراهی با شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، عملکرد این شرکت‌ها در خدمات‌رسانی به شهروندان را تشریح کرد و گفت: اجرای طرح مطالعاتی با رویکرد بررسی مدل‌های واگذاری خطوط و نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اولویت ایجاد جذابیت اقتصادی برای این بخش را آغاز کرده‌ایم.

مهندس محمود ترفع بر سرعت بخشیدن به فرآیند تعویض مخازن اتوبوس‌های گازسوز از طریق پیگیری نصب مخزن بر روی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس توسط یکی از خودروسازان داخلی و هماهنگی برای انعقاد قرارداد جدیدی با یکی دیگر از خودروسازان داخلی تأکید کرد و افزود: با توجه به این‌که مدت زمان قرارداد پیمایشی خطوط رو به اتمام است، با اخذ نظرات بخش خصوصی، نسبت به انعقاد مجدد قرارداد با شرکت‌های مربوطه اقدام می‌کنیم.

وی همچنین از تنظیم جدول نرخ بهای تمام‌شده به انضمام ضمائم و جداول تحلیل قیمت‌ها با اخذ نظرات بخش خصوصی برای ارسال به شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: علاوه بر این، مسائل و مشکلات موجود در فرایند پرداخت تسهیلات بازسازی ناوگان فرسوده بخش خصوصی از طریق صندوق کارآفرینی امید پیگیری خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ مدیر‌عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، لزوم بازنگری در نحوه محاسبه و میزان پرداخت یارانه کمکی شهرداری به شرکت‌های اتوبوسرانی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به این منظور، یارانه اتوبوسرانی برای بررسی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد.

در این نشست، مدیران شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت حداکثری با مدیریت شهری، مسائل و مشکلات خود را که بعد از همه‌ گیری کرونا و کاهش مسافران ناوگان اتوبوسرانی و نیز اِعمال تحریم های ظالمانه‌ و‌ ازدیاد هزینه‌ها، افزایش یافته است را مطرح کرده و پیشنهادات و نظرات خود را به منظور خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر بخش خصوصی به شهروندان ارائه کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.