| کد خبر: 237443 |

مطالعه طرح جامع چشم انداز ۲۰ ساله فرودگاه جهرم فارس

رییس فرودگاه شهدای جهرم استان فارس گفت: ️با توجه به ظرفیت‌های مختلف این فرودگاه، سعی شده در طرح جامع کارکرد هر بخش در چشم‌انداز ۲۰ ساله تعیین شود.

تین نیوز

رییس فرودگاه شهدای جهرم استان فارس گفت: ️با توجه به ظرفیت‌های مختلف این فرودگاه، سعی شده در طرح جامع کارکرد هر بخش در چشم‌انداز ۲۰ ساله تعیین شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جعفرزادگان جهرمی سه شنبه در نشست اولین کارگروه طرح جامع فرودگاهی با چشم‌انداز ۲۰ ساله به منظور مطالعه و طراحی جدید برای اراضی فرودگاه جهرم افزود: در طرح جامع موردنظر که برای اراضی فرودگاه مطالعه و در دست طراحی قرار گرفته، سعی شده تا فعالیت‌های این مجموعه به طور عمده در تمام زمینه‌ها و زیرساخت‌ها بررسی شود.

وی ابراز کرد: در طرح جامع این فرودگاه، تمام برنامه ریزی‌ها و پیشنهادها براساس تعداد مسافر سنجیده و برآورد می‌ شود همچنین براساس نوع پروازها، میزان جابه جایی بار همراه، بار هوایی و همچنین نقطه قوت و فرصت قابل توجه در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان که حمل و نقل ترکیبی می‌باشد، طراحی‌ها و توسعه‌های آتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های بندر خشک و اتصال راه‌های هوایی و زمینی در منطقه، افق طرح جامع این فرودگاه برای ۲۰ سال آینده دیده شده است، اضافه کرد: اعتبار مطالعه و تهیه‌ این طرح جامع حدود سه میلیارد ریال است که از محل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

فرودگاه بین‌المللی شهدای جهرم  در سال ۱۳۴۸ به عنوان دومین فرودگاه استان فارس بعد از فرودگاه شیراز تأسیس شد.

فرودگاه بین‌المللی جهرم دارای پروازهایی به مقصد تهران، مشهد است که هفته‌ای سه پرواز دارد. پروازهای پارس ایر در روزهای چهارشنبه و پروازهای ایران ایر، روزهای شنبه و دوشنبه در این فرودگاه انجام می‌شود.

در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۱۴  نشست و برخاست در این فرودگاه انجام شده است که  سه هزار و ۲۷۲ مسافر و ۳۶ هزار و ۱۹  کیلوگرم بار با استفاده از این پروازها جابه‌جا شد. روژه ترمینال فرودگاه جهرم با ۱۵۰۰ مترمربع سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید و سایر تجهیزات و زیرساختها در حال تکمیل و افزوده شدن است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.