| کد خبر: 237410 |

افزایش مبادلات مرزی ایران با افغانستان و پاکستان

هم‌اینک میزان مبادلات مرزی شرق کشور به افغانستان و پاکستان یک و نیم میلیارد دلار است که در نظر داریم سقف مبادلات تجاری را به 5 میلیارد دلار در سال برسانیم.

تین نیوز

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: هم‌اینک میزان مبادلات مرزی شرق کشور به افغانستان و پاکستان یک و نیم میلیارد دلار است که در نظر داریم سقف مبادلات تجاری را به 5 میلیارد دلار در سال برسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید محمد در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران افزایش مبادلات مرزی با کشورهای منطقه شرقی همچون افغانستان و پاکستان است.

وی بیان کرد: ما در سیستان و بلوچستان برای مبادلات تجاری مرز ریمدان را به صورت رسمی و زمینی، مرز آبی چابهار را برای توسعه صادرات و در حوزه سیستان منطقه آزاد واقع در شهر جدید رامشار را داریم که اخیرا به تصویب رسیده است.

مشاور رییس جمهوری گفت: ما امروز می‌خواهیم برنامه‌ریزی رسمی برای شروع بکار منطقه آزاد سیستان را انجام دهیم و در این راستا  منطقه آزاد چابهار به صورت معین به منطقه آزاد سیستان کمک خواهد کرد تا هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: وجود  یک سری زیرساخت‌ها همچون فرودگاه زابل و راه‌آهن در حال ساخت چابهار به زاهدان که انتهای آن تا مرز میلک می‌رسد می‌تواند فرصت مناسبی را برای توسعه تجارت مرزی فراهم کند.

محمد بیان کرد: شهر جدید رامشار به دلیل موقعیت مکانی خوبی که در ارتباط با تجارت با افغانستان دارد فرصت مناسبی برای افزایش صادرات است که ما این منطقه را برای ایجاد منطقه آزاد در نظر گرفتیم

وی تصریح کرد: ما در حال تدوین سند جامع منطقه آزاد سیستان هستیم و بعد از اتمام طرح جامع به توسعه زیرساخت‌ها می‌پردازیم.

افزایش مبادلات مرزی ایران با افغانستان و پاکستان

مشاور رییس جمهوری به منظور افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان با هدف پیگیری مقدمات و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد به شهر جدید رامشار در شمال سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.