| کد خبر: 237363 |

فرسودگی 90 درصدی ناوگان اتوبوسرانی تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به لزوم تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری تذکر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ترافیک تهران اظهار کرد: چند سالی است که شهر تهران مورد غفلت واقع شده و در بحث توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌ها اقدامات عاجل صورت نگرفته و امروز ما با حمل و نقلی مواجه شدیم که به شدت آسیب پذیر شده است.

وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی امروز بیش از ۹۰ درصد به سن فرسودگی رسیده و در عین حال در مترو تهران هم به واسطه عدم اورهال با مشکلاتی مانند اتفاق روز گذشته مواجهه هستیم که چرخ‌های واگن قفل شده و بیش از نیم ساعت مردم در قطار محبوس می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی از شهردار تهران خواست با توجه به کمبود قطعات در انبارهای شرکت واگن سازی، اورهال کردن تعدادی از قطارها را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ایمنی و ترافیک شهر تهران گفت: مادامی که وضعیت حمل و نقل عمومی را بهبود نبخشیم، صحبت کردن از حل ترافیک تهران بی معنی خواهد بود، تقاضای ما از شهردار این است به صورت عاجل نسبت به تامین ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدام نمایند چرا که از ابتدای آذر ماه طرح ترافیک به وضعیت اولیه باز می‌گردد و بسیاری از مردم مجبور به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند بود.

تشکری هاشمی در ادامه نسبت به آلودگی هوای تهران یادآور شد: همه ساله در اواخر پاییز و اوایل زمستان با پدیده این ورژن مواجه هستیم این در حالیست که امروز کیفیت سوختی که به کارخانجات و نیروگاه‌ها داده می‌شود وضعیت مطلوبی ندارد و درصد بالای گوگرد این سوخت‌ها هوای تهران را آلوده‌تر می‌کند از سوی دیگر خودروهای فرسوده و نبود حمل و نقل عمومی مناسب و به هم ریختگی در آمد و شد مردم نیاز به مشارکت جدی همه نهادها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.