| کد خبر: 237337 |

◄ اپ های اینترنتی؛ در حال بلعیدن حمل و نقل عمومی

در تمام این مدت هیچ حرکت مثبت و تاثیر گذاری از متولیان حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاران آن چه در بخش سواری و چه در بخش اتوبوس رانی که برای جذب مسافر به شرکت هایی مانند علی بابا و غیره درصد پرداخت می کنند، دیده نشد.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه گفت: زمانی تاکسی های درون شهری ت پلاک به یمن وجود محدوده های طرح ترافیک حال روز خوشی داشتند و با ۵ و ۶ ساعت کار  به استراحت می پرداختند تا اینکه اپ های اینترنتی وارد میدان شده و  خودروهای شخصی را با نگرفتن کمیسیون به شرط  خرید مجوز روزانه طرح وارد این  محدوده  ها نمود و کار و کاسبی تاکسی هارا از رونق انداخت.  

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده به خبرنگار ما گفت: تاکسی ها در مواجهه با چنین وضعیتی راه برون رفت از این وضعیت را در پناه  بردن به دامان اسنپ و تپسی  و... دیدند و طوری  شد که  کمتر تاکسی در شهرهای بزرگ ماند که به یکی از این آپ ها وابسته نباشند.  

وی عنوان کرد: بعد از تاکسی های شهری نوبت تاکسی های برون شهری شد در این خصوص  ماکسیم با حوصله و برنامه  و در گام نخست بدون گرفتن کمیسیون برای مسیرهای برون شهری اختصاص یافت و اسنپ و تپسی هم نیز به غیر از خودروهای شخصی به  جذب سواری کرایه های مدل پایین که از مزایای تخفیف طرح ترافیک بهره مند هستند، پرداختند.

وی اظهار کرد: این روند ادامه یافت تا نوبت به خودروهای سواری کرایه مدل بالا که در شرکت های مسافری مشغول به کار هستند، رسید و آرم های ماکسیم مزین بدنه و شیشه خودروهای آنها شد و بیشتر هم خواهد شد. 

این مقام صنفی گفت: در طول تمام این مدت هیچ حرکت مثبت و تاثیرگذاری از متولیان حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاران آن چه در بخش سواری و چه در بخش  اتوبوس رانی که برای جذب مسافر به شرکت هایی مانند علی بابا و غیره درصد پرداخت می کنند،  دیده نشد و ظاهرا هم دیده نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز، او ادامه داد: تاسف بار اینکه خواسته و ناخواسته بخش دولتی  حمل و نقل عمومی با صدور بخشنامه های متضاد غیر کارشناسی نه تنها تسهیلاتی بر ادامه فعالیت رانندگان و شرکت های مسافری قائل نشدند بلکه  بر افزایش موانع بر سر راه  ورود رانندگان به حمل و نقل عمومی نیز  افزودند.

حسین زاده افزود: معلوم نیست این بی عملی و بی تدبیری و  عدم تطبیق  حمل و نقل مسافر با شرایط دگرگون شده و تعییر یافته روز  و ذائقه و میل ‌مسافران تا کی ادامه خواهد داشت؟

او عنوان کرد: آیا اصلا راهکاری برای بقای حمل و نقل عمومی و بروز رسانی آن با برخورداری از  مقتضیات دنیای دیجیتالی  با این وضعیت  رو به اضمحلال  آن وجود دارد؟چه باید کرد؟

photo_2021-11-21_11-37-26
حضور ماکسیم در حمل و نقل برون شهری
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.