| کد خبر: 237316 |

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

ایجاد توانمندی داخلی برای سنجش مقاومت مصالح در برابر آتش

با استفاده از کوه جدید آتش نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به خارج از کشور نیست و مقاومت مصالح در برابر آتش با توان داخلی در کشور مورد آزمون قرار می‌گیرند.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این خبر که کوره آتش مرکز تحقیقات با ابعاد مناسب در ماه‌های آتی راه‌اندازی می‌شود، گفت: به زودی، سرعت دریافت و اعطای گواهینامه فنی برای محصولات مرتبط با آتش تسهیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح کوره جدید آزمایشگاه آتش خبر داد. 

پیاده‌سازی سند اجرایی ایمنی جاده‌ها در دهه کاهش مخاطرات جاده‌ای

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه حجم کوره جدید ۳۶ مترمکعب است، گفت: با استفاده از کوه جدید آتش نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به خارج از کشور نیست و آنها با توان داخلی در کشور مورد آزمون قرار می‌گیرند. با اینکار همچنین، سرعت دریافت و اعطای گواهینامه فنی برای محصولات مرتبط با آتش تسهیل می‌شود.

شکرچی‌زاده یادآور شد: بعد از آتش‌سوزی پلاسکو توانستیم دولت و سازمان برنامه و بودجه را از ضرورت یک کوره بزرگ آتش مطلع کنیم که خوشبختانه منابع مالی در اختیار مرکز، قرار گرفت. دستگاه‌ها خریداری شد و ساختمان آن در حال ساخت است که در ماه‌های آینده این کوره را نصب و راه‌اندازی می‌کنیم. 

وی در بیان بخشی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های کوره جدید و تاثیرات آن توضیح داد: آزمون مقاومت در برابر آتش برای اجزای سازه‌ای همچون ستون‌ها، تیرها، دیوارهای باربر و ... و اجزای غیرسازه‌ای همچون درها، دمپرها، دیوارهای غیرباربر و آتش‌بندها) که برای صنعت ساختمان موثر است، کاربرد دارد. همچنین آزمایش‌های این کوره می‌تواند در صنعت نفت و پتروشیمی در الگوهای بزرگ مورد استفاده باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.