| کد خبر: 237299 |

◄ تخصیص 800 میلیارد تومان برای ۲ بانده شدن راه آهن زنجان - قزوین

۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین تخصیص می یابد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی زنجان یکی از مسیرهای در ترافیک ریلی کشور به شمار می رود اظهار داشت : ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین تخصیص می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی راه آهن زنجان - قزوین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در گذشته این خطوط ریلی یک خطه بوده که برای اجرای پروژه ۲ خطه کردن راه آهن این منطقه اقداماتی در بخش های مختلف انجام شده است اما کار نواقص زیادی دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده توسط راه آهن کشور، ۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اعتبار نیاز است.

قاسمی ابراز کرد: خوشبختانه امروز در سفر رییس‌جمهوری به زنجان، این اعتبار مورد نیاز در توافقات سفر انجام شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حداکثر تا ۲ سال آینده با توانمندی راه آهن اجرای این پروژه به پایان برسد.

وزیر راه و شهرسازی به اعتبارات راه های مواصلاتی استان زنجان اشاره کرد و گفت: حدود یک‌هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه جاده ها و راه آهن استان پیش بینی شده است که به موقع پرداخت خواهد شد.

وی گفت: پروژه های ریلی زیادی در سطح کشور داریم که متاسفانه تعداد زیادی از آنها به دلیل مشکلات اعتباری در زمان حاضر یا پیشرفت فیزیکی کمی دارند یا غیرفعال هستند.

قاسمی تأکید کرد: در تلاش برای طرح جامع حمل و نقل ریلی و هوایی و جاده ای هستیم که در مجلس نیز ارائه شده تا بتوانیم به روش مختلف منابع اعتباری تامین کنیم و تحولی در این حوزه محقق شود.

وی افزود: توسعه و افزایش باند فرودگاهی زنجان نیز جزو برنامه های سفر رییس جمهوری به زنجان است.

قاسمی در خصوص حوزه مسکن نیز گفت : در حوزه مسکن استان زنجان سهمیه ای در تولید مسکن دارد که در زمان حاضر ۲ میلیون واحد مسکونی در حال ساخت و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان زنجان اشتغال و رونق جدی را در سطح استان زنجان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی صبح امروز (پنجشنبه)۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، وارد زنجان شد و در بدو ورود به فرودگاه زنجان، از سوی حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، محسن افشارچی، استاندار، شماری از نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه از شرکت سرجین بافت، محل انباشت پسماند روی، کارخانه روغن نباتی جهان، بازدید کرد همچنین در جمع مردم منطقه "فلسطین" یکی از مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور یافت.

آیت الله رییسی، همچنین بعدازظهر امروز قرار است با حضور در دانشگاه زنجان در جلسه شورای ادارای استان شرکت کرده و دیداری نیز با شماری از نخبگان زنجانی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    آیا الان تک خطه قزوین زنجان از نظر ظرفیت به حد اشباع رسیده ؟ و یا پیش بینی میشه در چند سال بعد به اشباع می رسه؟