| کد خبر: 237278 |

◄ فرش قم زیر پای عابران گسترده می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرحی برای تکریم عابران پیاده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، فرش دستباف قم هنگام عبور عابران پیاده از عرض خیابان زیر پای آنان پهن می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرحی برای تکریم عابران پیاده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، فرش دستباف قم هنگام عبور عابران پیاده از عرض خیابان زیر پای آنان پهن می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای ۲ سامانه در بخش ترافیک شهرداری قم برای نخستین بار در کشور اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها اجرای سامانه‌ای برای تکریم عابر پیاده است، به‌طوری‌که زمانی که عابر پیاده بخواهد از سطح معابر عریض عبور کند و در جاهایی که حجم ترافیک وسایل نقلیه خیلی زیاد نباشد هنگام چراغ سبز برای عابرپیاده، در لابلای فاصله حرکتی وسایل نقلیه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از سبز شدن چراغ، روی سطح زمین از بافت‌های فرش قم که از صنعت اصیل و به‌یادماندنی قم است و شهرت جهانی دارد زیر پای آنان پهن می‌شود تصریح کرد: با اجرای این طرح تکریم عابران پیاده صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: همچنین اجرای این طرح می‌تواند به‌عنوان منبع درآمد مورد استفاده قرار گیرد و در شهرداری‌های مختلف کشور نیز در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح دیگر با عنوان سامانه کنترل هوشمند فاصله طولی در قم یادآور شد: این سامانه فاصله طولی وسایل و سرعت است که علاوه بر اینکه سرعت وسایل نقلیه کنترل می‌شود، فاصله بین ۲ وسیله متوالی نیز ایجاد خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: خط‌کشی اجرای این طرح به‌زودی و به‌صورت نمونه در بلوار شهید سلیمانی صورت می‌گیرد، تا شهروندان و رانندگان در ابتدا با معنی و مفهوم آن آشنا شوند و پس از آن نیز رفتارسازی لازم صورت گرفته و در راستای ارتقای ایمنی حرکت خودروها در معابر به‌صورت رسمی اجرایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.