| کد خبر: 237258 |

◄ نوسازی ناوگان هوایی عراق در مقابل اقدامات بی حاصل ایران در تامین ناوگان

یک کارشناس حمل و نقل هوایی از اقدام بی و سر و صدای شرکت هواپیمایی عراقی در نوسازی ناوگان خود خبر داد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل هوایی از اقدام بی و سر و صدای شرکت هواپیمایی عراقی در نوسازی ناوگان خود خبر داد.

به گزارش تین نیوز، وی به خبرنگار ما گفت: اقدام این شرکت هواپیمایی یک برنامه‌ ریزی ساده و مقدماتی جهت تامین  ناوگان ملی  هوایی در عراق  در سه رنج،  داخلی، short haul و long haul است.

به گفته وی بر اساس خبرهای منتشر شده، شرکت هواپمیایی عراقی در نمایشگاه هوایی دبی2021، پنج فروند ارباس A220، شانزده فروند بوئینگ B737 MAX و 10 فروند بوئینگ B787-8/9 سفارش داده است.

وی افزود: نخستین ارباس A220 عراقی دریافت و دومین فروند در نوامبر تحویل داده می شود (پیش سفارش). علاوه بر این، نخستین بوئینگ B787 در ماه مارس به ناوگان این شرکت ملحق خواهد شد.

او ادامه داد: گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت برای سیستم های سرگرمی که در سه مدل استفاده خواهد شد، با پاناسونیک قرارداد امضا کرده است.  

این کارشناس به تین نیوز، گفت:  این اقدام بی سر و صدای  هواپیمایی ملی عراق را مقایسه کنید با اقدامات پر هیاهو و بی حاصل ما در خصوص تامین ناوگان هوایی.

به گزارش تین نیوز، نمایشگاه هوایی (دبی ایرشو) یک نمایشگاه هوافضا است که هر دو سال یک بار برگزار می‌ شود. نمایشگاه امسال (دبی 2021 )روز یک شنبه 14 نوامبر (23 آبان) در فرودگاه المکتوم دبی گشایش یافت. بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه هاریا، 1200 شرکت فعال در صنایع هوا فضای جهان در این نمایشگاه شرکت می کنند و پیش بینی می شود 80 هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه بازدید کنند.

به نوشته آژانس خبری امارات شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس اداره هوانوردی مدنی دبی، رئیس فرودگاه های دبی و رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی و گروه امارات،  روز دوشنبه در یک نشست خبری، بر اهمیت نمایشگاه هوایی دبی 2021 تاکید کرده  و این رویداد را «فرصتی برای اتصال مجدد صنایع هوایی، هوافضا، فضایی و دفاعی»توصیف کرد.

به گفته وی «بر اساس تعداد کشورهای شرکت کننده و غرفه داران جدید اضافه شده در سال جاری، نمایشگاه هوایی دبی 2021 بزرگتر و بهتر از رویداد سال 2019 خواهد بود. این رویداد نقش حیاتی را به نمایش می گذارد. که هوانوردی، هوافضا، فضا و دفاع همچنان در سطح جهانی بازی می کنند».

بر اساس اعلام رسانه ها، در طول این نمایشگاه، مجموعه کنفرانس‌ها و انجمن‌های فناوری صنعت هوایی و هوا- فضایی برگزار می‌شود که موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، 5G، امنیت سایبری و فناوری رانندگی خودران را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، تیم‌های نمایشی نیروی هوایی از امارات متحده عربی، روسیه، عربستان سعودی و هند در این نمایشگاه پرواز نمایشی خواهند داشت. در طول این نمایشگاه هوایی، موسسات تولید هواپیماهای نظامی و غیر نظامی مشهور بین المللی با شرکت‌های هواپیمایی کشورهای مختلف سفارش امضا خواهند کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.