| کد خبر: 237255 |

◄ رشد ۱۰۰ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال گذشته

بررسی آمار پروازهای خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.

تین نیوز

بررسی آمار پروازهای خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه شهریور سال ۱۴۰۰ در مجموع  هزار و ۵۸ نشست و برخاست خارجی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که  ۱۱۱ هزار و ۱۱۷ مسافر و ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۱۹۷ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به شهریورماه سال  گذشته که ۴۷۸ نشست و برخاست با جابه‌جایی ۲۲ هزار و ۶۷۶ مسافر و یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۹۷ کیلوگرم بار انجام شده بود، ۱۰۰ درصد و نسبت به مرداد سال جاری به ترتیب ۷، ۵ و ۴ درصد افزایش داشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو تنها ۲۰ نشست و برخاست خارجی در فرودگاه قشم و یک پرواز در فرودگاه کیش انجام شده که این پروازها ۲ هزار و ۱۳۸ مسافر و ۵۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته و ماه مرداد رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با انجام ۳۷۹ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۳۸ هزار و ۵۵۲ مسافر رکورددار انجام پرواز خارجی و تردد مسافر بین‌المللی در کشور بوده و ۳۵/۱۳ درصد از کل نشست و برخاست‌های خارجی و ۳۴/۰۴ درصد از جابه‌جایی مسافر بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه به مقاصد نجف، استانبول، دوحه و کابل پرواز داشته است.

 پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه شیراز با ۲۳۸ نشست و برخاست و تبریز با ۱۶۴  نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. پروازهای خارجی در این ماه به ترتیب در فرودگاه‌های مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، ارومیه، بندرعباس، اهواز، قشم، آبادان، لامرد، کرمانشاه، ساری، گرگان، کیش و یزد انجام شده‌اند. گفتنی است اعداد مربوط به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این آمار نیامده است.

در این ماه فرودگاه یزد با انجام یک نشست و برخاست خارجی کم‌ترددترین فرودگاه بین‌المللی کشور بوده است. در شهریور ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست‌های خارجی به ترتیب در  ۴ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان انجام شده است.

در این ماه چهار مسیر مشهد-نجف، نجف-مشهد، استانبول-تبریز و تبریز-استانبول، به ترتیب ۴ مسیر پرتردد خارجی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر دوحه-شیراز و شیراز-دوحه قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.