| کد خبر: 237254 |

◄ اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما از ٢٩ آبان

بالاخره پس از حدود پنج ماه از افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها، کاهش آن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده تا نرخ‌های جدید از شنبه ( ٢٩ آبان )اعلام شود.

تین نیوز

 پنج ماه از افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سابق سازمان هواپیمایی نتوانستند این نرخ را کاهش دهند و هشدارها و جلسات متعدد آن‌ها با ایرلاین‌ها برای  کاهش قیمت بی نتیجه ماند و شرکت‌های هواپیمایی همچنان در این ایام هر طور که خواستند عمل کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای روی کار آمدن رستم قاسمی و گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در روزهای نخست شهریور ماه، این انتظار می‌رفت که سر و سامانی به این اوضاع داده شود.

قاسمی در نخستین برنامه خبری خود یعنی تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چرا تاکنون تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده است و ایرلاین ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پروازهای داخلی کرده اند؟ اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

وی افزود: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم.

آقای وزیر البته طی روزهای گذشته نیز در دیگر مراسم‌های تودیع و معارفه در سازمان هواپیمایی اینگونه در این باره به ایسنا توضیح داد که فردا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روشن خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می کند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاین ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.

و حالا به نظر این جلسه که در روز گذشته برگزار شد، به نتیجه رسیده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا از جزییات این جلسه مقرر شده تا در روز شنبه ۲۹ آبان ماه نرخ‌های جدید اعلام و اعمال شود.

چرا که محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این جلسه با اشاره به مصوبه جلسه اظهار کرد: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی نظیر رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پروازها و با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیت هواپیما به میزانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، کاهش یابد.

اما در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما در تیر ماه امسال در مسیرهای مختلف داخلی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، این انتظار می‌رود که کاهش قیمت نیز متناسب با آن باشد و از سوی دیگر اگر ایرلاین‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا زیان دیده‌اند آن را نباید از جیب مردم هزینه کرد و بهتر است که دولت برای آن تدبیری بیاندیشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.