| کد خبر: 237250 |

◄ بررسی امکان اجرای طرح اتصال خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق

پیرو جلسه برگزار شده بین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت مترو تهران، به دستور دکتر شفیعی مقرر شد طرح مطالعاتی پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو برای اجرا مورد بررسی قرار گیرد.

تین نیوز

 علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به تدوین برنامه‌ها و بودجه ریزی عملیاتی شرکت مترو برای سال ۱۴۰۱ ، پروژه توسعه شرقی خط ۲ به طول حدود ۴ کیلومتر از ایستگاه فرهنگسرا (که در حال بهره‌برداری است) تا پایانه جدید شرق با احداث حداقل 2 ایستگاه که مطالعات کلی آن در طرح جامع ریلی پایتخت دیده شده است، مورد توجه متولیان حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته تا مطالعات مربوط به امکان اجرای آن مورد بازبینی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در طرح موجود، خط 2 مترو در منتهی الیه شرقی خود تا پایانه جدید شرق توسعه می یابد ؛ ضمن اینکه یک پایانه در انتهای مسیر برای خط 2 تعریف شده است.

امام در ادامه گفت : با توجه به تاکید شورای ششم شهر تهران مبنی بر بهره برداری از پایانه جدید شرق، در صورت راه اندازی و تکمیل پروژه توسعه شرقی خط ۲ در افق چند سال آینده، کارکرد پایانه جدید شرق و خط ۲ مترو به صورت توامان ارتقاء خواهد یافت.

گفتنی است در صورت تأمین به موقع منابع مالی به میزان حداقل ۵ هزار میلیارد تومان (به ارزش امروز کالا و خدمات) تکمیل مسیر و ایستگاه های پروژه توسعه شرقی خط ۲ حداقل به ۳ سال زمان نیاز خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مازیار 2 0

    توسعه شرقی خط 2 حتما باید صورت بگیره هم این که مسافران ترمینال جدید شرق راحت به شهر دسترسی داشته باشند هم این که کسانی که از پردیس و بومهن و رودهن می ایند بتوانند با استفاده از خط 2 به همه جا دسترسی داشته باشند