| کد خبر: 237244 |

ماموریت های هوایی ۱۰۰ میلیون هزینه دارد

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه هر ماموریت اورژانس هوایی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، گفت: سالانه چهار تا پنج هزار ماموریت هوایی انجام می شود.

تین نیوز

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه هر ماموریت اورژانس هوایی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، گفت: سالانه چهار تا پنج هزار ماموریت هوایی انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جعفر میعادفر سه شنبه شب در حاشیه نشست با نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه ۲۴ هزار نیرو در اورژانس کشور خدمت می‌کنند، افزود: این سازمان در دوران کرونا ۱۹ شهید تقدیم کرده است.

وی با اظهار اینکه از نظر جمعیت بیشترین شهید را در بخش سلامت تقدیم کردیم، کار در اورژانس را مقدس دانست و گفت: همکاران با شرایط سخت و دشوار در حال فعالیت هستند وگاها به دلیل ترافیک، مورد هتک حرمت و توهین قرار می‌گیرند.

وی شمار ایستگاه‌های اورژانس هوایی را ۵۰ پایگاه ذکر کرد و گفت: سالانه چهار تا پنج هزار مأموریت توسط این پایگاه‌ها در کشور انجام می‌شود و بیشتر درمواردی که دسترسی زمینی ممکن نیست، این پایگاه‌ها خدمات می‌دهند.

میعادفر با بیان اینکه هر پرواز هوایی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای دولت درپی دارد، گفت: طی چند سال اخیر ۴۵ پیوند اعضا از طریق اورژانس هوایی منتقل شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور یکی از خدمات اورژانس را ارائه خدمات به مادران باردار ذکر کرد وگفت: در برخی مناطق کشور که راه دسترسی وجود ندارد، با این اورژانس عملیات‌ها انجام می‌شود.

وی درباره مأموریت اورژانس‌هایی دریایی گفت: در جزایری مانند قشم، هرمز، ابوموسی مردمان زیادی ساکن هستند و برای اینکه کارهای تخصصی انجام شود بیماران باید ازطریق دریا به بیمارستان هرمزگان و بندرعباس منتقل شوند.

میعادفر با اشاره به اینکه پنج فروند قایق به روز و مجهز تأمین شده که سه فروند را از سال قبل از هلند خریداری کردیم، گفت: برای خرید هر فروند یک میلیون دلار هزینه صرف شده است.

وی یادآور شد: در حال ساخت یک قایق یا حجم بزرگ‌تری هستیم تا به ابوموسی نیز خدمات دهی کنیم و بتوانیم مسیر سه تا چهارساعته را طی کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اظهار اینکه در حوزه اورژانس دریایی ساحل به ساحل خدمات می‌دهیم، گفت: خدمات در دریا توسط کشتیرانی انجام می‌شود.

میعادفر بااشاره به زلزله رخ داده در بندرعباس گفت: در این زمین لرزه بزرگ، یک فوتی داشتیم و ۱۰۴ نفر مصدوم شدند که بجز ۱۰ نفر که بستری شدند مابقی سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت مناطق زلزله زده خوب است، ادامه داد: در دو روستا شاهد تخریب و آسیب هستیم که دستگاه‌های خدمات رسان در حال فعالیت هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.