| کد خبر: 237185 |

تهران و باکو درباره حمل‌ونقل جاده‌ای نشست برگزار کردند

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در باکو پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

تین نیوز

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در باکو پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورمان راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل جاده ای و تسهیل تردد جاده ای را با همکاران آذربایجانی بررسی می کند.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران با اشاره به اهمیت این نشست گفت : در این نشست  هم مشکلات و هم موانع توسعه روابط تجاری و حمل و نقل جاده ای فیمابین  و هم راه های ارتقای روابط حمل و نقل میان ایران و جمهوری آذرربایجان  را بررسی می کنیم.

هدایتی افزود: در صدد هستیم با همکاران در جمهوری آذربایجان ساز و کارهای و ابتکارات جدیدی را بتوانیم طراحی کنیم تا به  صورت هدفمند پروژه ها را تعریف کنیم که تسهیل روابط حمل و نقل جاده ای را به ویژه در گذرگاه های مرزی  با کاهش هزینه های حمل و نقل و همچنین با استفاده از شرایط خاص ایجاد شده  برای توسعه ترانزیت در منطقه بخصوص در کریدور شمال – جنوب، طراحی و عملیاتی کنیم.

آنار رضایف مسوول موسسه دولتی خدمات حمل و نقل جاده ای جمهوری آذربایجان با تاکید بر افزایش همکاری های حمل و نقل بین دو کشور، روابط دیرینه و اشتراکات فراوان ایران و جمهوری آذربایجان را بستری مناسب برای همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف دانست.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های خوب برای توسعه بیشتر همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت جاده ای، ابراز اطمینان کرد که طرفین با گسترش همکاری و استفاده ثمر بخش از این ظرفیت های تعاملات فیمابین را در عرصه حمل و نقل را تقویت خواهند کرد.

این مقام جمهوری آذربایجان  همچنین هر گونه مشکلات و موانع در این راه قابل حل خواند.

نشست کارشناسی کمیسیون مشترک  حمل و نقل جاده ای فردا (سه شنبه) نیز کار خود را ادامه خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    آیا آذر ی ها از موضع تهاجمی قبلی در قبال ترانزیت جاده ای ایران عقب نشستن؟