| کد خبر: 237175 |

بررسی حملات سایبری اخیر به وزارت نفت و راه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بازدید اعضای کمیسیون از مرکز ملی عملیات امنیت خبر داد و گفت: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

محمود عباس زاده مشکینی در توضیح نظارت میدانی امروز دوشنبه (24 آبان ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون قبل از ظهر امروز از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید نموده و در مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) در جریان کارکرد و ماموریت ها و محدودیت های این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و حملات سایبری به خصوص حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: عرصه نوین دفاعی کشور، در حوزه سایبر به طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است لیکن بحمدالله در این مرکز بسیاری از حملات بموقع شناسایی و دفع و پیشگیری می‌شود.

عباس زاده مشکینی در ادامه اظهار کرد: این مرکز یک رصد دائمی و مستمر روی تهدیدات برای کاهش آسیب پذیری‌های زیرساخت‌های حیاتی دارد لذا بدیهی است که تقویت سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه اجتناب ناپذیر است که در جهان پیچیده امروزی امنیت اساسی ترین مولفه مانایی و توسعه کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.