| کد خبر: 237149 |

◄ هدایت حمل بار از جاده به ریل؛ نیازمند ایجاد شبکه مویرگی ریلی

به منظور هدایت بار از جاده به ریل، توجه به توسعه خطوط راه آهن و ایجاد شبکه مویرگی و وصل به سرچشمه های بار مدنظر قرار گیرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توکاریل گفت: توکاریل بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور است که حدود یک سوم بار معدنی و یک چهارم بار ریلی کل کشور را حمل می نماید و بزرگترین شریک تجاری شرکت راه آهن می باشد.

به گزارش تین نیوز، محسن سعید بخش در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر این که شرکت توکاریل در سال 83 بنابر تصمیم مسئولان محترم فولاد مبارکه و شرکت راه آهن تشکیل شده است، افزود: این شرکت تنها دارنده واگن های 105 تنی در کشور است که در سال 1389 وارد بورس شده و سهامدار اصلی شرکت های آسیاسیر ارس، توکاکشش، راهوارنیرو آریا و شرکت مهندسی راه آهن بهین ریل می باشد.

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای کوتاه مدت و بلند مدت این شرکت، این برنامه ها را به شرح زیر برشمرد:

- خرید 254 دستگاه واگن لبه بلند 6 محوره جهت حمل مواد اولیه که همگی تحویل و در حال سیر می باشد.

- خرید95 دستگاه واگن لبه کوتاه 4 محوره جهت حمل محصول و بار صادراتی که تحویل و در حال سیر می باشد.

- خرید 12 دستگاه لکوموتیو MP24 تولید داخل از مپنا با ظرفیت 3000 اسب بخار که تحویل و در حال سیر و بهره برداری می باشد.

او عنوان کرد: از دیگر اقدامات می توان به جذب و آموزش 92 نفر نیروی جوان تحصیل کرده و برگزاری آموزش های تخصصی شامل  (سوزنبان – مانورچی – ترافیک و لکوموتیوران ) نام برد که با هماهنگی و توسط راه آهن ج.ا.ا دوره های مذکور برگزار و نفرات جایگزین نیروهای باز نشسته راه آهن در شرکت توکاریل شدند.

مدیرعامل توکاریل در خصوص مشکلات و چالش های اساسی که این شرکت در یک سال اخیر و به خصوص ۶ ماه نخست سال با آن مواجه بود، خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات افزایش بی رویه قیمت لکوموتیو و واگن، افزایش قیمت قطعات بخصوص چرخ و محور و افزایش بی رویه حق دسترسی بود.

سعید بخش افزود: یکی دیگر از چالش های اساسی ما، توقف های بی حد واگن ها در مسیرهای سیر به دلیل نبود نیروی کشش است به گونه ای که بالغ بر یک دوم ناوگان در مسیر شرق و یزد متوقف می باشد و هر روز بر تعداد آنها افزوده می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که انتظارات شما از شرکت راه آهن به عنوان متولی دولتی بخش ریلی چیست، گفت: اولین  انتظار ما این است که از ظرفیت بخش خصوصی به نحو مناسب استفاده شود.

مدیرعامل توکا ریل افزود: همچنین به منظور هدایت بار از جاده به ریل نباید صرفا مقایسه قیمت حمل جاده مبنا باشد و توجه به توسعه خطوط راه آهن و ایجاد شبکه مویرگی و وصل به سرچشمه های بار مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم نقطه نظرات شرکت های بخش خصوصی اخذ و نظرات مناسب و اجرایی در برنامه ها قرارگیرد، همچنین مشکل کمبود لکوموتیو به نحوی مرتفع گردد و توجه به زیرساخت ها به منظور توسعه خطوط ریلی صورت گیرد.

سعید بخش افزایش سرعت سیر و  پاسخگویی به مطالبات به حق شرکت های حمل و نقل ریلی را از دیگر انتظارات خود از متولی دولتی بخش ریلی کشور دانست.

5 لکوموتیو MAP24 شرکت توکاریل
4 واگن لبه کوتاه چهار محوره شرکت توکاریل
3 واگن های لبه بلند 6 محوره 105 تنی شرکت توکاریل
1 واگن لبه بلند 6 محوره 105 تنی شرکت توکاریا
2 قطار کامل شرکت توکاریل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. شبکه مویرگی یعنی چه ؟