| کد خبر: 237146 |

◄ افتتاح 2 ورودی جدید در خط 7 مترو با 100 میلیارد تومان هزینه

بعد از افتتاح مردمی و بدون مراسم رسمی ورودی دوم ایستگاه بعثت در خط 6 مترو تهران که چهارشنبه هفته گذشته محقق شد، حالا نوبت به بهره‌برداری از 2 ورودی جدید در ایستگاه‌های افتتاح شده خط 7 رسیده تا در اختیار مردم قرار گیرد؛ ورودی شرقی ایستگاه رودکی و ورودی شمال غربی ایستگاه مهدیه.

تین نیوز

محمود یوسفی مجری خط 7 مترو با اعلام مطلب فوق افزود: خط 7 مترو پایتخت با بهره‌برداری از 6 ایستگاه دیگر تکمیل خواهد شد که افتتاحیه بعدی، مربوط به ایستگاه توحید در تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، اما در کنار افتتاح ایستگاه‌های جدید، تکمیل ورودی‌های دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده قبلی نیز مد نظر قرار دارد بطوریکه طی 4 سال گذشته 14 ورودی جدید (با احتساب افتتاحیه پیش رو) در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مجری خط 7 با اشاره به ورودی دوم ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه گفت: 3 سال پیش ورودی غربی ایستگاه رودکی در محدوده منطقه 10 به بهره‌برداری رسید و حالا ورودی شرقی ابن ایستگاه که در محدوده منطقه 11 واقع شده است، با 6 رشته پله‌برقی افتتاح می‌شود.

ایستگاه مترو رودکی در محل تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و همجواری با خیابان‌های اسکندری، رودکی و کمالی، باعث استقبال شهروندان از آن شده است.

اما ورودی بعدی که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، در واقع ورودی سوم ایستگاه مهدیه به شمار می‌آید. پیش از این ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط 3 محسوب می‌شود، سال 1397 در اختیار مردم قرار گرفته بود. سال گذشته اولین ورودی مستقل ایستگاه در خط 7 با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و اینک دومین ورودی مستقل ایستگاه مهدیه که ورودی شمال غربی نامیده می‌شود، با برخورداری از 8 رشته پله‌برقی تکمیل شده است. مجاورت با میدان رازی، مجتمع مهدیه، بیمارستان پارسا و همچنین خط راه‌آهن تهران، ایستگاه مذکور را به یکی از ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط 7 تبدیل کرده است.

گفتنی است برای احداث ورودی دوم ایستگاه رودکی جمعاً 45 میلیارد تومان (در بخش‌های ساختمانی و تجهیزات) و برای ساخت ورودی سوم ایستگاه مهدیه حدود 55 میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.