| کد خبر: 237100 |

◄ اجرای نخستین سامانه کنترل فاصله طولی کشور در شهر قم

نخستین سامانه کنترل فاصله طولی کشور در شهر قم و به‌منظور ایجاد شهری ایمن برای گردشگران اجرا می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم داشتن سیستم حمل‌ونقلی منظم و ایمن و اجرای سامانه‌های هوشمند در توسعه گردشگری شهر گفت: نخستین سامانه کنترل فاصله طولی کشور در شهر قم و به‌منظور ایجاد شهری ایمن برای گردشگران اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، مسعود طبیبی در نخستین سمپوزیوم استانی نقش‌آفرینی، همگرایی دستگاه‌های ذینفع در توسعه گردشگری شهر قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، به اهمیت اجرایی شدن گفت‌وگوها در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرایی شدن مصوبات این جلسات تا عید نوروز داشته و از مرحله تفاهم‌نامه به مرحله اجرا برسیم.

وی به بخش‌های مهم حمل‌ونقلی در شهر اشاره کرد و افزود: باید از عابران پیاده تا متدهای حمل‌ونقلی مختلف برای معرفی شهر برنامه داشته باشیم و خوشبختانه قدم اول را سازمان بهسازی اطراف حرم با تعریف اپلیکیشن معرفی اماکن تاریخی هنگام عبور از مسیرهای بافت تاریخی برداشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم داشتن تیم تخصصی در شورای اسلامی شهر قم و شهرداری ابراز کرد: باید اقدامات عملی در کمترین زمان انجام‌شده و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، برنامه‌های خود را در این حوزه و در جهت اصلاح رفتار ترافیکی آغاز کرده است.

وی از راه‌اندازی نخستین سامانه کنترل فاصله طولی کشور در شهر قم خبر داد و اذعان کرد: برای جذب گردشگران در شهر نیازمند داشتن سیستم حمل‌ونقلی منظم، ایمن و سامانه‌های هوشمند بوده و نخستین گام را باید در اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان برداشته و این سامانه برای نخستین بار در کشور اجراشده و شهر قم پیشرو در این حوزه است.

طبیبی داشتن رفتارهای ترافیکی مناسب را نتیجه کنترل‌های دقیق و هوشمند دانست و تصریح کرد: سامانه کنترل هم‌زمان سرعت و رعایت فاصله طولی ابتدا در بلوار زائر اجراشده و خط‌کشی آن در حال اجرا است و همچنین در حال بررسی نصب سامانه تکریم عابر پیاده در خیابان‌های اصلی هستیم.

وی عملکرد سامانه تکریم عابر پیاده را تشریح کرد و گفت: عابران پیاده هنگام عبور از عرض خیابان می‌توانند دکمه چراغ سبز را فشرده و امکان عبور ایمن از خیابان را با ترسیم و انعکاس تصویر فرشی در بستر خیابان داشته باشند و همچنین دکل‌ها را نیز ایمن‌سازی کرده و اقدامات لازم در دست اجرا است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از راه‌اندازی تاکسی بازار تا عید نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی تا آغاز سال جدید، طرح تاکسی بازار را از اماکن اقامتی تا مراکز خرید و باهدف رونق اقتصادی این مراکز راه‌اندازی کرده و امیدواریم تأثیر مثبتی بر گردشگری شهر داشته و مسیر تردد تاکسی‌ها و زمان تردد آن‌ها نیز با دوربین مدیریت و نظارت می‌شود.

وی امکان استفاده از کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی را در تاکسی بازارها مطرح کرد و گفت: اجرای طرح تاکسی بازارها در مرحله انتخاب راننده بوده و باید بهترین نیروهای سازمان تاکسیرانی با حمایت کافی در این سرویس‌ها و به‌عنوان سفیران شهر قم انتخاب شوند.

طبیبی از امکان نصب کیو آر کد نیز بر روی تابلوهای هدایت مسیر خبر داد و یادآور شد: باوجود هزینه زیادی که برای شهرداری دارد، این امکان فراهم‌شده و با همکاری سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی ۸۰ تابلو برای نصب کیو آر کد برای شناسایی و معرفی مراکز مذهبی و تاریخی در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پایان به موضوع حفظ امنیت پیاده راه‌های اطراف حرم نیز اشاره کرد و گفت: حفظ امنیت پیاده‌روهای اطراف حرم باید طوری طراحی شود که عابران پیاده را از زائران حرم منفک ‌نشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.