| کد خبر: 237045 |

شرایط جدید مشارکت مجردها در نهضت مسکن

امکان ثبت نام مردان مجرد بالای۴۵ سال هم در این طرح فراهم شد.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهرانی‌ها فقط می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، گفت: امکان ثبت نام مردان مجرد بالای۴۵ سال هم در این طرح فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده درباره اینکه تهرانی‌ها در کدام شهرها امکان ثبت نام دارند، گفت: امکان ثبت نام تهرانی‌ها در شهرهای جدید فراهم است که البته پردیس در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داده نشده است.

وی ادامه داد: در شهر جدید پردیس ظرفیت جدید وجود ندارد و فقط توانستیم در دوره اول ثبت نام مسکن ملی در این شهر متقاضی بپذیریم. امکان ثبت نام اکنون فقط در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی فراهم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: خبر خوب این است که مبلغ تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را علاوه بر اینکه به متقاضیان در شهرهای جدید تخصیص می دهیم، به صورت خود مالک هم پرداخت می‌کنیم.

وی توضیح داد: یعنی اگر قصد خرید واحد مسکونی در تهران را داشته باشید همین مقدار تسهیلات به پروژه های درحال ساخت نیز واگذار می شود و خریداران می توانند از این فرصت استفاده کنند.

به گفته معاون وزیر راه، «خودمالک» یعنی تسهیلات برای ساخت به سازنده داده می شود و به نام خریدار فروش اقساطی می شود. بر این اساس علاوه بر انبوه سازان، سازندگان در بافت فرسوده و سایر بافت‌های شهری نیز این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

محمودزاده افزود: برای دریافت تسهیلات جدید مسکن لازم نیست که حتما ساخت‌و ساز در شهرهای جدید باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است بخش زیادی از متقاضیان مسکن در داخل بافت شهرها هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با استفاده از تسهیلات ۴۵۰ میلیونی شروع به ساخت و ساز کنند.

مجردهای جدیدی که امکان ثبت نام در طرح مسکن را دارند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرساری هم چنین درباره امکان ثبت نام گروههای جدید مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با موافقت هئیت دولت مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم می‌توانند در سامانه«ثمن» ثبت نام کنند.

وی توضیح داد: با این حال ثبت نام برای سایر مجردها مشروط است، به این شکل که سایر مجردها اکنون می توانند در طرح نهضت ملی ثبت نام کنند اما هنگام تحویل واحد مسکونی حتما باید متاهل باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: بر این اساس اکنون پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

قرار است چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که اکنون مراحل ثبت‌نام آن در حال انجام است. عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته‌ نخست آبان‌ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است. تاکنون بیش از یک میلیون نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام‌ کرده‌اند. سقف تسهیلات جدید مسکن برای شهر تهران  ۴۵۰ میلیون تومان، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون و شهرهای کوچک و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.