| کد خبر: 236982 |

◄ دولت اراده‌ بسیار قوی در زمینه ساماندهی حمل ونقل عمومی دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: دولت با تشکیل یک قرارگاه، اراده بسیار قوی خود را در ساماندهی امور مربوط به حمل و نقل عمومی نشان داده است.

تین نیوز

مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در سی وهفتمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: در دولت سیزدهم اراده قوی و عمیقی در زمینه ساماندهی امور مربوط به حمل و نقل عمومی وجود دارد و به همین منظور هم قرارگاهی در وزارت کشور برگزار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  وی ادامه داد :در این قرارگاه علاوه بر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، مباحث اعتباری و تامین منابع نیز مطرح است و اگر حتی راهی را در این زمینه ندیدم راه را می سازیم.

جمالی نژاد افزود: در این قرارگاه همه استان ها می توانند شرکت و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: خبر خوب این است که با تغییر دولت و با حضور دکتر وحیدی در وزارت کشور، اراده ایشان در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار قوی و عمیق است و در این خصوص نیز جلسات زیادی برگزار شده که بنده این موضوع را مبارک می‌دانم.

جمالی نژاد با بیان اینکه شرایط خاص و کرونا و همینطور نوسانات قیمت بر نوسازی تاکسی اثر گذاشته، گفت: در این قرارگاه در وزارت کشور، در زمینه نوسازی تاکسی اتوبوس و حمل و نقل انبوه و همینطور موضوعات مربوط به پسماند در جلسات هفتگی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: اما علاوه بر برگزاری این جلسه ها در قرارگاه، همت دست اندرکاران و پیگیری و مطالبه امور توسط آنها نیز در این زمینه بسیار مهم است.

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید مجموعه حمل و نقل عمومی و به ویژه رانندگان تاکسی را توانمند کنیم زیرا آنان از خانواده‌های مظلومی هستند و نیاز است در جلساتی مانند جلسات مجمع عمومی برای آنها اندیشه ورزی شود.

وی تصریح کرد: فعالیت رانندگان تاکسی بسیار مهم است و در مواردی مانند رضایتمندی عمومی و تامین امنیت نقش مهمی دارند، بنابراین باید از آنها پشتیبانی شود و بنده هم به عنوان یک سرباز در وزارت کشور از رانندگان حمایت می کنیم.

بیمه رانندگان تاکسی از ماه جاری اجرای می شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: بیمه رانندگان تاکسی از ماه جاری اجرایی می شود و در این طرح رانندگان واقعی بیمه خواهند شد و در مباحث مربوط به نوسازی تاکسی هم وظیفه است که تسهیلاتی در این زمینه تخصیص یابد.

وی با یان اینکه بیش از سه سال است که در وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها انجام وظیفه می‌کنم و با شرایط خاص و ویژه روبرو بوده‌ام، گفت: دو  سال که درگیر کرونا بودیم و قبل از آن هم با مسائل و مشکلات مربوط به وقوع سیل مواجه بودیم.

جمالی نژاد افزود: در این مدت در سیل هایی که جاری شد ۱۶۵ هزار واحد مسکونی آسیب و خسارت دیدند اما انصافاً همه پای کار آمدند و قرار گاه وزارت کشور در یک بازه زمانی کوتاه در یک و نیم سال بازسازی و نوسازی ها را انجام داد.

وی درمورد شیوع ویروس کرونا نیز در دو سال گذشته گفت: قرارگاه کرونا در وزارت کشور اقدامات بسیار خوبی و همینطور جلسات زیادی را برگزار کرد و  در این زمینه وزارت کشور کارنامه موفقی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.