◄ درخواست حذف کانون شرکت های حمل و نقل از موضوع بیمه تکمیلی رانندگان کامیون
یکی از اهداف انجمن های صنفی مردم نهاد حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان های دولتی و ملی نسبت به هدف های انجمن است، چرا از این ظرفیت در راستای حذف کانون شرکت های حمل و نقل از موضوع بیمه تکمیلی استفاده نمی شود؟
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا از نحوه ارایه خدمات بیمه تکمیلی به رانندگان این بخش انتقاد کرد و خواستار اصلاح این رویه شد.
به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند گفت: نزدیک به سه سال از ورود بیمه تکمیل درمان به صنف رانندگان و کامیونداران می گذرد ولی همچنان با پرداخت حق بیمه درصدی و چند برابر عرف، دریافت خدمات به صورت حداقلی و با دردسرهای فراوان همراه است.
وی در بخشی از پیام خود که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، افزود: در قرارداد جدید هم که سه ماه آن سپری شده شرکتی انتخاب گردیده که اکثر بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و موسسات درمانی با آن قرارداد ندارند و دریافت مبلغ پرداختی مستلزم درگیر شدن با بوروکراسی اداری و اتلاف وقت است.
بیشتر بخوانید:
این راننده کامیون عنوان کرد: تا کی این صنف باید تاوان روابط برخی مسئولان سازمانی و صنف شرکت های حمل و نقل را بدهد؟ این چه منطقی است که چون ابزاری به نام بارنامه دست شرکت های حمل و نقل است ما باید باج بدهیم؟
وی با بیان این که هنوز تکلیف مبالغ مازاد دریافتی سال های گذشته مشخص نیست، خاطرنشان کرد: چرا با ارجاع موضوع به مراجع قضایی و ذیصلاح دیگر، دست این افراد از جیب ما کوتاه نمی شود؟ چرا از طریق نمایندگان مجلس در خصوص رفع مشکل عقد قرارداد مستقیم از طریق نمایندگان صنف با شرکت بیمه اقدام نمی شود؟
خیرمند گفت: یکی از اهداف انجمن های صنفی مردم نهاد حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان های دولتی و ملی نسبت به هدف های انجمن است، چرا از این ظرفیت در راستای حذف کانون شرکت های حمل و نقل از موضوع بیمه تکمیلی استفاده نمی شود؟
این راننده کامیون افزود: عقد قرارداد در راستای منافع صنفی مشروط به اینکه قصد تجارت و جلب منفعت نباشد که منع قانونی ندارد چرا اقدامی نمی شود؟ حتی اگر با تفسیر به رأی توسط برخی ذینفعان شرایط فعلی امکان عقد قرارداد با قوانین فعلی وجود نداشته باشد، می توان با کمک نمایندگان مجلس موانع را کنار زد. اگر به جای انجمن صنفی اتحادیه ها به این صنف برگردند تمام این دکان و دستگاه شرکت های حمل و نقل هم جمع می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.